niet meer stabiel lopen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Claudia (forumnaam Danique1) en ik heb een dochtertje van 14 maanden en ben 6 maanden zwanger van de tweede.

Sinds twee weken loopt mijn dochtertje los. Eerst nog wat wankel natuurlijk, maar al snel vrij stabiel. Ook ging ze goed door haar hurken heen om iets te pakken of onder de bank te kijken etc. Maar sinds vorige week woensdag wordt ze vaak 's nachts krijsend wakker (kiezen doorkomen? oorpijn? nachtmerrie? we weten het niet). Eerst dachten we dat ze misschien krampjes in haar benen had, van het lopen. Maar ook overdag kan ze ineens zomaar beginnen te krijsen. Gelijktijdig daarmee begon ze minder stabiel te lopen. Ze valt nu de hele dag en kan niet veel stapjes achter elkaar zetten, zonder dat ze omvalt. We dachten dat het misschien door vermoeidheid kon komen, maar ook al heeft ze een nacht wel goed doorgeslapen, dan heeft ze het nog.

Ze wil ineens ook iedere keer haar speentje weer overdag hebben, terwijl ze daar anders niet meer naar om keek. Ooit heeft de dokter tegen mij gezegd, dat zolang een kind haar speentje wil dat ze dan geen oorpijn kunnen hebben, omdat het spenen zeer doet aan de oortjes. Maar omdat ze zo instabiel loopt, lijkt mij dat ze misschien door oorpijn haar evenwichtsgevoel een beetje kwijt is.

Ze gaat op maandag en op dinsdag naar het kinderdagverblijf en ik heb haar vanochtend heen gebracht en gevraagd of zij goed willen opletten hoe ze loopt etc. Voor woensdag a.s. heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts om  haar na te laten kijken. Haar oogjes staan ook nogal flauw, maar ze heeft geen koorts.

Komt iemand dit misschien bekend voor?

gr. Claudia

Hoi,

Ik zou haar oortjes laten nakijken! Het evenwichtsorgaan zit in de oren en als ze oorontsteking heeft dan kan ze misschien vaker vallen. Bovendien doet liggen dan ook erg veel pijn. Misschien als ze zuigt op haar speen klaart ze haar oren en doet het minder pijn, maar ik ben geen dokter.
Het is zo gecontroleerd en dan weet je tenminste of dat het was.

Groetjes

Terug
Bovenaan