Niet meer thuiswerken

<p>Hoii mijn werkgever wil stoppen met thuiswerken en iedereen weer op het werk laten komen. Er zijn maatregelen om o.a. 1.5 meter afstand te houden maar in combinatie met mijn zwangerschap voel ik me daar echt niet prettig bij. Zijn er meer zwangere dames hier in dezelfde situatie? En hoe gaan jullie daarmee om?</p>

Hoeveel weken ben je? Voel me er nu het kindje goede overlevingskansen heeft wel iets beter bij dan ervoor. Mijn werkgever zal dit over niet al te lange tijd ook wel doorvoeren. En dat recht heeft hij mits hij maatregelen heeft genomen om de 1,5 meter in acht te nemen voor iedereen. 

Begin er zelf niet over maar als het weer moet vind in het oké. Iedereen is zich ni bewust van de risicos, er zijn maatregelen genomen en de kans dat je het nu krijg is alweer een stuk kleiner dan 2 maanden geleden. 

Ik ga ook weer af en toe naar winkels en familie (met afstand en kleine aantallen) doe je dat al die tijd ook niet dan?

Ik ben niet zwanger (meer), maar volgens mij is het juist in deze tijd zo dat werkgevers weer naar kantoor komen om te werken ipv vanuit huis op (semi) vrijwillige basis moeten doen. Als ik jou was zou ik even informeren.
Ik denk dat je je niet per se heel veel zorgen hoeft te maken om je zwangerschap, maar dat is voor mij nu makkelijk praten. En daarnaast: als jouw gevoel zegt "nog even niet" en je kunt je werk prima vanuit huis doen zou ik ook proberen dat voor elkaar te krijgen. Eventueel een compromis, 1 dag per week naar kantoor bijv.
Succes!

Lastig! Op mijn werk is ook iedereen weer op kantoor, maar voor mij hebben ze een uitzondering gemaakt. Ze gaven zelf aan het niet prettig te vinden mij 4 dagen met het OV naar kantoor te laten komen. 
En daar ben ik héél blij om, want ik zag het he-le-maal nog niet zitten. Ik ga wel 1x in de week boodschappen doen, en heel soms op visite bij vrienden met een mega tuin. Maar verder ben ik echt nog wel voorzichtig en kies ik de momenten uit waarop ik naar buiten moet. Bovendien is mijn werk prima vanuit thuis te doen en ook nog eens heel rustig...
Ik zou het in ieder geval bespreekbaar maken en kijken of er een tussenoplossing is? Of misschien wil je werkgever voor jou ook wel een uitzondering maken als je gewoon vanuit thuis kan verder werken. 

Ik denk dat dit voor iedereen een persoonlijke afweging is. Ik ben nu 17 wkn zwanger en heb de hele tijd nog gedeeltelijk op mijn werk gewerkt. Dit was ookmijn eigen keuze omdat thuiswerken met mijn werk ook mogelijk was. Nu werk ik bijna weer volledig op locatie. Wel heb ik de mogelijkheid om beschermingsmogelijkheden te gebruiken. 
Misschien kun je met je verloskundige/huisarts de kans op besmetting en extra risico's van Corona tijdens zwangerschap bespreken. Daarna zou ik het gesprek met je werkgever en evt de bedrijfsarts aangaan wat de feiten, je eigen gezondheid, risico's en mogelijkheden voor bescherming of thuiswerken zijn. 
Succes met je keuze en gesprek. 

Ik moet vanaf volgende week ook weer gaan werken. Op een school, met kleine kinderen. Ik ben blij  terug gewoon les te kunnen geven, maar ik maak me ook zorgen omdat alle leerlingen weer tegelijk in het lokaal gaan zitten, ze moeten onderling geen afstand meer houden,... het zijn jonge kinderen dus afstand houden met mij wordt ook moeilijk. Een mondmasker kan ik echt niet de hele dag aanhouden aangezien ik er heel draaierig van wordt.
Maarja, we zullen ons wel aanpassen zeker. Zwangere vrouwen behoren officieel niet meer tot de risicogroep en ik heb geen andere kwalen waarvoor mijn VK/dokter mij thuis zou zetten.

Dus ik begrijp jouw ongerustheid...

Terug
Bovenaan