Niet meer wegwillen van psz

Hallo, allemaal, ik heb een klein probleempje. Mijn zoontje van bijna 3 vindt het zo leuk op de psz dat hij niet meer wegwil! Dat wordt dan zo'n drama van huilen en schreeuwen en weglopen. Ik probeer hem al steeds voor te bereiden zo van:"nog 5 min. spelen en dan gaan we naar huis"maar niks helpt. Iemand misschien nog ideeen hoe ik het wat soepeler kan laten verlopen? Het is trouwens precies hetzelfde verhaal als we bij een vriendje zijn waar hij het naar het zin heeft. Ook een drama. (Maar zodra we buiten op de stoep staan is het goed, dan is hij weer vrolijk!!)
 
Mijn zoon deed precies hetzelfde, en ook ik heb van alles geprobeert. van te voren al vertellen wat er zou gaan gebeuren. Ook nog even de tijd geven om af te bouwen. En zelfs heb ik getracht hem om te kopen met leuke vooruitzichten. Bv een favoriet spel spelen thuis. Een snoepje gaan kopen in de snoepwinkel noem het maar op. Maar ook niets hielp. Wat enigzins hielp was hem op de momenten van drama, vertellen dat ik best begreep dat het vervelend was om weg te gaan, omdat het natuurlijk erg leuk is op de pzs en bij een vriendje thuis of in de speelzaal. maar dat nu toch echt tijd was om te gaan.Uiteindelijk is het vanzelf opgehouden, helaas duurde het wel lang. dus ik wens je veel suc6.
 
Hoi,

Hier hetzelfde probleem met mijn dochtertje (wordt in februari 3), maar dan op het Kinderdagverblijf. Meestal praat ik nog even met de leidsters, dan gaan we schoenen en jas aantrekken en op de gang is het meestal wel over. Ik stel ook vaak iets leuks in het vooruitzicht: we gaan lekker naar papa en  thuis eten. Eenmaal buiten is ze het al weer helemaal vergeten, of ze moet heel erg moe zijn, dan wil ze nog wel eens doordrammen tot we thuis zijn. Ik heb het ook liever zo (voor mij is het  een teken dat ze het er leuk vind) als sommige kinderen 's ochtends zo huilen als mama of papa weggaat.

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan