Niet meer willen drinken.

Hoi,

Kai is nu 5,5 maand en laat sinds een aantal dagen steeds 60 a 80 cc staan. Hij krijgt 4 flessen van 200ml. Sinds gisterenavond wil hij helemaal niet meer drinken. Fruit en groente gaat prima maar zijn flessen wil hij niet meer.Hij speelt met die speen en af en toe slaat hij zowat die fles uit mijn handen want hij wil m echt niet.
Hij is hartstikke vrolijk en huilt helemaal niet maar hij krijgt dus  nu amper vocht binnen. diksap wil hij ook niet. Af en toe neemt hij een slokje maar echt veel te weinig.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen en hoe ik hem wat kan laten drinken.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Gr. Kim
 
Hoi Kim,

mijn zoontje heeft ook wel eens zo'n fase (hij is nu 9,5 maand).  Zoals ik al  schrijf, een fase, want meestal is het na een paar daagjes voorbij.  

Wat belangrijk is is dat hij voldoende plasluiers heeft en  niet suffig is. Zolang dat goed gaat, hoef je je iet al te veel zorgen te maken.

Maar ik weet hoe het is. Ook mijn zoontje drinkt bijna niks anders dan melk en je wilt toch dat hij voldoende vocht binnekrijgt. Ik probeer het er, als hij zijn fles echt niet wil, in te lepelen. Meestal accepteert hij dat wel. Het vergt wel wat meer geduld .

Twee weken geleden wilde hij zijn fles 's avonds helemaal niet. Toen heb ik zijn warme hap en de fles omgedraaid. Nou, die fles ging er toen in als een trein. Hij zat gewoon helemaal vol van zijn warme hap.  Nu heb ik het wel weer omgedraaid, maar met meer tijd tussen zijn warme eten en de fles voor het naar bed gaan.  

Hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes,
Judith  
 
Terug
Bovenaan