Niet meer willen eten

Hoi.

Een van mijn twee zoontjes, Max, wil helemaal neit meer eten. Iedere keer een gekrijs, getrappel en geschreeuw.

Het maakt niet uit wat we proberen hem te geven, hij vind het allemaal maar niks meer.
Geprobeerd met TV aan, speeltje etc om hem af te leiden, maar niks schijnt te werken.

Iemand een tip? Hij is nu 9 maanden.

Alvast bedankt.
 
misschien helpt het om er juist geen aandacht aan te geven. Als het etenstijd is lekker met zijn allen aan tafel zitten, hij erbij natuurlijk, eten neer zetten, maar niet geven. Pas als hij aangeeft dat ie wat wil dat je het hem dan geeft.
Als ie ziet dat het heel gezellig is om te eten en dat er verder geen druk achter zit, zou het kunnen dat ie toch op een gegeven moment toch gaat eten. Zal vast niet in een keer lukken, maar de aanhouder wint!
 
Ilona, bedankt voor je reactie, maar ook dat hebben we al geprobeerd, het schijnt hem echt geen bal te interesseren!
Het lijkt wel of hij gewoon helemaal geen honger meer heeft, en dat niet bij een maaltijd!
 
Kan het misschien iets met het weer te maken hebben? Mijn dochtertje eet momenteel ook heel slecht, maar zelf hebben we ook minder honger tijdens de warmte. Het lijkt mij het belangrijkste dat die genoeg drinkt, waarschijnlijk geeft hij het van zelf wel aan als hij honger krijgt.
 
Hoi Petra,

Hoewel je aangeeft dat je ook de methode van Ilona geprobeerd hebt, wil ik me toch bij haar aansluiten. Onze oudste is weliswaar ouder, 2 ½, maar eet soms weken achtereen gewoon helemaal niets van z'n avondeten, behalve z'n toetje. Hij moet van ons wel altijd aan tafel blijven zitten, maar we dwingen hem niet te eten. We proberen het vooral gezellig te houden en zetten hem ook altijd hetzelfde voor dat wij ook eten. Soms eet hij 5 hapjes, soms niets en dan zomaar ineens een keer een heel bordje. Dit duurt al ongeveer een jaar, maar ik hoor om me heen dat vrij veel ouders dit herkennen. Voor mijn eigen gemoedsrust geef ik mijn zoon sinds ongeveer een half jaar overigens wel een multivitaminetablet. In onze vriendenkring hoor ik veel kindjes multivitaminedrank (Aldi, pakken van 1 ½ liter) lekker vinden en dat ouders dat geven om zo toch wat gezonds naar binnen te werken bij de kids.
 
Mijn zoontje (óók Max en óók 9 maanden)
gaf ik in 1e intantie zijn eten vooraf (dus voordat wijzelf gingen eten) dat werd een soort gevecht, voedsel weigeren, handjes voor zijn mond, lepel proberen van mij af te pakken enz enz. Tegenwoordig zet ik hem inderdaad bij ons aan tafel, geef hem zijn eigen lepel met af en toe een klein beetje eten erop (het word wél een zooitje), en tussendoor geven mijn man en ik hem afwisselend een hapje, tot nog toe vind hij het zwaar interessant allemaal en gaat het wat beter. Maar ik moet zeggen dat met het warme weer hij zowiezo minder trek lijkt te hebben (net als ikzelf trouwens)
Groetjes Emma
 
Allemaal bedankt voor de tips, we gaan het gevecht vlijtig verder uitvechten! Gelukkig heeft alleen Max dit probleem, bij Felix gaat alles zonder problemen naar binnen.

Emma, wat een toeval zeg. En wat nog lolliger is, als wij een meisje erbij gehad hadden was het een Emma geworden.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan