niet meer willen eten

hoi hoi mama's

mijn zoontje is nu bijna 7mnd en nu wil hij sinds 3 dagen niet meer eten.
de bv in de ochtend en avond wil hij wel en ook het fruithapje, boterham  en de yoghurt/danoontje gaan er nog in. maar hij wil geen warm eten en warme pap meer.

 hij eet in de avond misschien drie hapjes van zijn eten en voorheen at hij zo'n 180 gram zelfgemaakt eten. ook zijn pap tussen de middag ging er altijd makkelijk in, vond ie heerlijk. maar nu dus niet meer, maak me best wel zorgen.

het is natuurlijk niet goed dat hij zo weinig eet. hij krijgt nu 2x bv, 1x pap, fruit, groente en brood. groente en pap wil ie niet meer.

sinds drie weken komen ook zijn tandjes door, hij heeft hier echter geen last van gehad. zou het kunnen dat het daardoor komt,dat hij alleen koude dingen wil eten
want het is best raar , voor zijn warme eten doet hij zijn mondje niet open maar voor zijn koude danoontje wel!!

moet ik me eigenlijk zorgen maken of gaat dit weer over  

hebben jullie ook zoiets meekgemaakt, dat jullie kindjes ineens de warme dingen niet meer willen eten en de koude wel

en hebben jullie misschien tips.

oja nog iets, zijn fluoride tabletjes echt nodig voor je kindje

bedankt
groetjes bianca

 
Hoi Bianca,
Lastig he? Mijn zoontje is nu 8 maand en toen hij tandjes kreeg (nu 2) wou hij ook geen
warm eten meer hebben. Wel Yoghurt en fles en de rest maar geen warm eten.
Aangezien hij al niet zo groot en zwaar is hebben wij de warme maaltijd gewoon even
weer vervangen voor een fles wat hij wel at. Dit heeft een weekje geduurd en toen hebben we weer warm eten geprobeerd en dat ging prima.
Idd is koud eten en drinken fijner voor het tandvlees als de tandjes doorkomen.
Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Het komt vanzelf wel weer.
Dwingen heeft in ieder geval geen nut.
Succes ermee.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan