Niet meer willen eten

Hallo Allemaal

Mijn dochter wil niks meer eten. Niet meer een fles en ook niet d'r fruit of d'r warme hap. Is dit normaal?? Ze wordt over 3 weken 1 jaar. Heeft iemand een tip om haar weer wat eten binnen te laten krijgen. Zoetigheden wil ze wel zoals een danoontje. Ze is nu wel bezig met het krijgen van tandjes maar dat is ze al een tijdje.
Iemand een Tip???????????

Liefs Heleen

hoi,

moeilijk he als je kindje niet wil eten,is dit allang zo?
heb wel eens gehoord (hier zelf dus geen ervaring mee) dat er kindjes zijn die een fase hebben dat ze dus slecht/niet willen eten,blijven aanbieden en ze gaan dan vanzelf weer eten/drinken.
ons dochtertje (ruim 10 maanden) is ook bezig met tandjes,en eet dan ook veel minder,soms helemaal niet......ik laat het dan maar zo,tja met geweld erin proppen doe ik ook niet.ze geven het vanzelf wel weer aan als ze toch wat willen.
in ieder geval succes met de situatie!hopelijk komt er snel verbetering in.

over de fles tusen de middag:wij geven nu af en toe melk uit een beker,gaat best goed al,je moet natuurlijk nog wel helpen,maar het drinken op zich gaat heel goed zo.
denk dat je eigenlijk bedoelt tot wanneer flesvoeding geven of niet?
dit verschilt,ik hoor er verschillende dingen over.
sommige consultatieburo's zeggen vanaf 10 maanden gewone melk,anderen rond 1 jaar.
misschien kun je het navragen bij je eigen buro?

groetjes Corien

mijn dochter is ruim 10 maanden en heeft net ook een week gehad dat ze weigerde haar warme eten op te eten (potjes) en de fles tussen de middag na de boterham werd ook geweigerd. Fles voor het naar bed gaan werd om de dag geweigerd, maar 's ochtends altijd volledig leeggedronken.
We hebben niet aangedrongen, als ze weigerde nog 1 keer proberen en dan weg, jammer dan. Ook  niets anders gegeven, we wilden haar niet leren dat ze wat lekkerders krijgt als ze iets weigert.
Na een week at ze weer gewoon, met als kanttekening dat we het warme potje hebben vervangen door stukken groente. Alles gaat schoon op. Ik krijg een beetje het idee dat ze gewoon geen gepureerd eten meer wil, maar zelf pakken en zelf kauwen.
Vandaag is ze bij mijn ouders en moet dus voor het eerst sinds vrijdag weer 's avonds een potje eten, ik ben benieuwd of ze eet! Hoewel, mijn moeder weet hiervan, het kan ook best zijn dat die voor haar gaat koken :)

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan