niet meer willen eten???

hallo dames

na lang zoeken heb ik eindelijk onze maand weer gevonden.
ik heb een probleem, milou heeft altijd alles van warm eten gegeten, het een vond ze wel wat lekkerder als het andere maar het ging er allemaal in. Nu ineens (sinds bijna 2 weken) eet ze dus bijna geen warm eten meer, het maakt niet uit of ze bij ons aan tafel zit of ze mag het zelf doen, er gaan hoogstens een paar hapjes in en dan gaat ze echt krijsen en huilen.
wat moet ik dan doen? als ik dan bijv brood eet eet ze dat heel vrolijk op, als ik niks geef en ze moet naar bed gaat ze echt niet slapen mevrouw heeft dan honger.
Ik wil haar ook niet telkens iets anders geven want dan leert ze natuurlijk dat ze iets anders krijgt of zal ze dan nog niet snappen?
HELP ik weet niet meer wat ik moet doen.................

Heel herkenbaar!! Hier ook een dreumes van 14 maand. Ook problemen met eten èn drinken. Het is alsof ze voelen: "Ik kan hiermee nee zeggen!" en vervolgens gaan ze dus daarmee dwars liggen. En wat moet je dan doen?? Afleiden kan soms helpen... als ik haar een sleutelbos in handen geef, krijg ik er ineens weer een paar hapjes in!
maar drinken is en blijft een probleem.

Hebben anderen misschien meer tips??

Hallo,

Hier ook zo'n'dwarsligger haha...
Onze dochter eet ook al tijden slecht 's avonds. En drinken deed ze altijd al niet goed. We moeten blij zijn als er over de hele dag 400cc in gaat.
Wat we nu 's avonds doen is haar het wel aanbieden en als ze niet wil, ook prima dan krijgt ze niets. Ik probeer er geen aandacht aan te schenken. Als we dan klaar zijn met eten krijgt ze een toetje. Dat eet ze wel en heeft ze toch nog iets binnen. Vlees eet ze trouwens wel heel graag, dus krijgt ze van ons een paar stukjes. Soms eet ze een paar hapjes groenten en aardappels en soms niets. Het is behoorlijk frustrerend maar ik denk maar zo, deze strijd ga ik winnen en niet zij.
Succes!

Hallo,

Hier ook zo'n'dwarsligger haha...
Onze dochter eet ook al tijden slecht 's avonds. En drinken deed ze altijd al niet goed. We moeten blij zijn als er over de hele dag 400cc in gaat.
Wat we nu 's avonds doen is haar het wel aanbieden en als ze niet wil, ook prima dan krijgt ze niets. Ik probeer er geen aandacht aan te schenken. Als we dan klaar zijn met eten krijgt ze een toetje. Dat eet ze wel en heeft ze toch nog iets binnen. Vlees eet ze trouwens wel heel graag, dus krijgt ze van ons een paar stukjes. Soms eet ze een paar hapjes groenten en aardappels en soms niets. Het is behoorlijk frustrerend maar ik denk maar zo, deze strijd ga ik winnen en niet zij.
Succes!

Hoi Polly,

Hier nog zo'n kind. Wij hebben een dochter van 14 maanden en van een veelvraat is het ineens een ik wil niks eten geworden brood wil er dan nog wel in en yoghurt. Het probleem is dat ze nu dus weer s'nachts wakker wordt van de honger en dan nog een flesje wilt dat is best vervelend vooral nu ik alweer 29 weken in verwachting ben van de tweede moet gelukkig binnenkort weer naar het cb dus dan maar vragen of hun tips hebben.

Liefs Margot

Hoi Polly,

Hier nog zo'n kind. Wij hebben een dochter van 14 maanden en van een veelvraat is het ineens een ik wil niks eten geworden brood wil er dan nog wel in en yoghurt. Het probleem is dat ze nu dus weer s'nachts wakker wordt van de honger en dan nog een flesje wilt dat is best vervelend vooral nu ik alweer 29 weken in verwachting ben van de tweede moet gelukkig binnenkort weer naar het cb dus dan maar vragen of hun tips hebben.

Liefs Margot

Terug
Bovenaan