Niet meer willen liggen,maar gaat zitten in bed.

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 20 maanden heeft altijd als een klein prinsje liggen te slapen.Het naar bed gaan,doorslapen s'nachts,het was allemaal geen probleem.
Tot 2 weken geleden,van het ene op het andere moment wil hij niet meer liggen in bed, en gaat hij zitten.Proberen om hem neer te leggen heeft geen zin want dan schreeuwt hij moord en brand.
Het gevolg is dus dat hij zittend in slaap valt,vaak voorover met zijn gezichtje tegen de knuffels(gelukkig heeft hij zijn hoofdje dan wel scheef zodat hij vrij kan ademen).
S'avonds leg ik hem meestal na een half uurtje neer,maar als we dan zelf gaan slapen en ik kijk nog even dan zit meneer alweer.Met het gevolg dat hij dan vaak wakker wordt en niet meer wil slapen.Ben nu zover dat ik zelf de wekker zet over een half uur en hem dan weer neerleg.

Wie heeft een tip of herkent dit probleem!!
 
Heb je zijn oren al laten controleren door de huisarts. Misschien heeft hij oorontsteking en dan doet liggen pijn.
Zoniet lekker laten zitten! Ik zou me er niet druk om maken, als er verder niets aan de hand is. Met 20 maanden gaat je zoon echt wel anders liggen als hij het benauwd krijgt.
 
Mijn dochtertje van 14 maanden doet precies hetzelfde. In het begin legde ik haar neer maar dat had heel geen nut want ze weigert te liggen. Ze heeft er nog pret in ook dus ik loop gewoon weg en ze valt vanzelf in slaap. Ze ligt vaak schots en scheeft in bed ...

Het zal er wel bij horen denk ik ...

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan