Niet meer willen slapen met 7 maanden

Ik heb een dochtertje van 7 maanden, ze heet Fay. Het duurde nogal een tijdje voordat we eindelijk een goed slaap-eet ritme hadden gevonden. Ik heb de eerste 5 maanden borstvoeding gegeven en daardoor was het allemaal nog al wel eens onregelmatig. De laatste 2 maanden gaat Fay goed slapen, rond 20.00 uur. Ze slaapt dan de klok rond tot 08.00 de volgende ochtend.
De laatste week is het echter een enorm drama om haar naar bed te krijgen. We moeten haar helemaal in slaap wiegen en als ze eenmaal slaapt, wordt ze heel makkelijk weer wakker. Het geschommel en gewieg begint dan weer opnieuw.
Ik kan wel redenen verzinnen waar het mee te maken zou kunnen hebben. Misschien last van tandjes. Die zijn nog niet door gekomen. Of de eenkennigheid die begint. Het besef dat we er nog zijn, terwijl ze ons niet ziet.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Ik zou graag horen hoe diegene dat opgelost heeft.

Groetjes, Tess
 
Hoi,

Wel herkenbaar, maar ik weet niet of we de situaties kunnen vergelijken ...
Onze zoon sliep soms om 22:00 uur nog niet. Totdat we hoorden om hem eerder naar bed te doen en hem gewoon te laten huilen. Zo zijn we om 19:00 uur begonnen, naar beneden, babyfoon uit (anders werd ik nog meer zenuwachtig van het gehuil) en moesten we hem 15 minuten laten huilen. Dit hebben we een tijd volgehouden en het gehuil werd steeds minder. Op een gegeven moment zat ie met zijn mond dicht geluid te maken en waarempel ... bij ons heeft het geholpen. Nu brengen we hem om 19"15 uur naar bed, draaien zijn mobieltje aan, we horen hem dan nog wel maar dan valt ie snel in slaap. Misschien heb je er wat aan. Het kost enig moeite en -bij wijze van spreken- een paar jaar van je leven, maar het is wel het proberen waard.

Succes!!
 
Hoi,
Dat is denk ik de beruchte 7maanden en niet meer willen slapen fase.
Heel vervelend maar oh zo herkenbaar.
Bijna alle kindjes van die leeftijd krijgen het. Het gaat weer over.
Wij hebben Quinten in die tijd ook steeds in slaap gewiegd. En na een paar weken
was het ook ineens weer over. Konden we weer lekker slapen allemaal.
Succes ermee
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan