niet meer willen slapen overdag

Hoi

Mijn zoontje nu bijna 6 maand had een vast ritme wat slapen betreft, na de fles van 11:00 uur ging ik altijd een stuk wandelen en na de fles van 15:00 uur ging hij naar bed zonder problemen.
Nu wil hij niet meer in bed slapen overdag, 's nachts gaat het prima.
Overdag laat ik hem wel eens een uur huilen, maar hij moet dan veel hoesten en soms door het vele huilen ook spugen. Moet er wel bij vertellen dat hij niet echt schreeuwt. Zodra je erbij bent is er niets aan de hand.
nou lijkt een logische reactie laat maar even huilen, maar hij stopt niet, moet ik hem dan koste wat het kost in bed laten slapen?
wie heeft er tips?

groetjes

Hoi,

Dit klinkt heel herkenbaar. Mijn dochtertje wordt over 1 week 6 maanden. Nu heeft zij nooit veel op de dag geslapen, maar de laatste tijd zijn het van die "hazeslaapjes"van 3 kwartier. Maar vandaag wilde ze ook helemaal niet slapen. Zodra ze in haar bedje lag ( eerst deed ze een slaapje  van 'sochtends   8.30 tot 10.30 en 'smiddags van 15.00 tot 17.00) was ze aktief aan het bewegen en op haar manier aan het brabbelen en op een gegeven moment werd het huilen. Na dit een half uurtje aangekeken te hebben heb ik haar uit bed gehaald. Ik heb zelf liever dat ze 'savonds en 'snachts goed slaapt en overdag dan wakker is. Ik ga haar niet dwingen om te gaan slapen overdag. Misschien dat ze het morgen wel weer inhaalt. Want 'savonds en 'snachts gaat het prima. Ze slaapt van 20.00 tot 7.00 de volgende ochtend. Misschien heeft de ene baby meer slaap nodig dan de andere baby.

Groetjes van Elly

Is je zoon wel moe als je hem in bed stopt. Het kan best dat hij nu minder slaap nodig heeft.
Mijn dochter gaat meestal in haar oogjes wrijven en dan is ze moe. Dan geef ik haar nog wat borstvoeding en dan gaat ze meestal slapen.
Als ze actief wordt en niet in slaap valt dan haal ik haar uit bed en dan proberen we het later nog een keer.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

hoi

wil nog even zeggen dat als ik hem in bed stop wel moe is, hij slaapt niet veel meer overdag, maar wordt dan mopperig. en dus leg ik hem in bed, als hij moe is.

goedemorgen,
onze dochter is 6 maanden en is ook niet zo een slaper overdag. Ik ga 's middags als ze moe is maar niet wil slapen een rondje met haar wandelen in de kinderwagen. Ze valt dan in slaap, dan zet ik de kinderwagen in de kamer.  Ze wordt na een uurtje weer wakker. Heeft ze in iedergeval wat geslapen.
Groetjes laura

Terug
Bovenaan