niet meer willen slapen overdag

hoi hoi

hier is alles goed. sverre wil alleen niet meer overdag slapen het verschilt per dag. hoe doen jullie dit? is het niet een beetje vroeg? hij is 20 maanden. dus doe ik hem maar vroeger naar bed en is aan het eind van de dag niet meer te genieten en moet hem wakker houden.

hoe doen jullie dit graag tips. doei doei lucy

heej lucy,

Ik deed sam eerst altijd rond 3 uur naar bed maar op een gegeven moment wilde hij niet meer slapen..nu doe ik hem om 4 uur en dan slaapt hij ineens wel :) dus misschien een uurtje later? Sam zit soms nog wel in zijn bed te spelen met zijn fles of is aan het brabbelen maar uiteindelijk gaat ie toch een uurtje of anderhalf slapen!

Groetjes

Hey mama's,

Lars lijkt last te hebben van het warme weer. Hij is nog niet uit bed, of hij is alweer moe en pieperig. Afleiden helpt hier goed. Hij sjouwt wat af met de stoffer en maakt alles (tot de grassprietjes aan toe) 'schoon'.
Wij leggen Lars nog steeds in bed wanneer hij aangeeft moe te zijn. De ene keer is dat om 12 uur, de andere keer al om half 12 of pas om half 1. Meestal slaapt hij dan 2 tot 3 uur. 's Avonds gaat hij rond half 7 naar bed, want dan is hij alweer aan de lat. Hij slaapt dan meestal het klokje rond.
Een enkel keer slaat hij zijn middagslaapje over, maar dan laat ik hem wel in zijn bedje kletsen. Heeft hij in ieder geval een rustmoment gehad.
Ik hou tegenwoordig wel mijn oren gespitst, want meneer presteerde het laatst om zijn slaapzakje uit te doen en uit bed te klimmen...  Ik heb hem duidelijk uitgelegd, dat hij dan niet nog een keer mag doen. Nou hopen, dat hij luistert...

Dus mijn advies: bij de eerste tekenen van vermoeidheid toch in bed zetten (met een vast ritueel). Dit is vast weer een fase, die overgaat.

Groetjes, Marijon

hoi hoi

ja sverre heeft ook last van de warmte. we leggen hem gewoon weg en slapen ho maar maar het verschilt wel per dag. bij mij slaapt hij wel en bij oma niet is meer te doen hahahahhah.

het probleem met sverre is dat hij door gaat dus niet aangeeft als hij moe is. dat is best moeilijk dus leggen we hem vasten tijden weg.

ach ja en als hij niet geslapen heeft gaat hij vroeg zijn bedje in en slaapt meer dan 12 uur.

doei deoi lucy

Hoi,
Menno wil best slapen 's middags, maar hij gaat dan 's avonds niet meer slapen! Dan is het zo 10 uur. Dat vind ik ook niet echt lekker. We hadden altijd goede slapers!

Groeten Francien (was ooit als Elsien op Forum, nu als Femmie!)

Hoi,
Yannick is 19 maanden en heeft ook een tijdje problemen gehad met het slapen overdag. Hij gaat 's middags rond half 1/1 uur op bed en dan laat ik hem ongeveer 1,5 uur slapen. Dan maak ik hem vaak wakker. Dan gaat ie 's avonds om half 8 weer naar bed. Het duurt dan meestal tot half 9 voordat het helemaal stil is. Hij ligt dan lekker te kletsen en te brabbelen. Gelukkig niet te huilen.
Veel succes!

hoi hoi

dank jullie wel voor de reactie's. sverre slaapt overdag nogal verschillend de ene keer wel en dan weer niet.

maar het gaat nu weer supper doei doei lucy

Terug
Bovenaan