Niet meer willen slapen

<p>Ik heb een kleine meid van 12 weken ( prematuur, 9 weken te vroeg geboren) en voorheen sliep ze, 9 van de 10x als een engeltje in. Echter de afgelopen week weigert ze (vooral 's avonds) om in slaap te vallen na een fles. Zolang ze vast gehouden wordt gaat het nog wel en kan ik haar slapend weg leggen tot ze 10 minuten later wakker wordt en alles bij elkaar huilt. Ze wordt ingebakerd en of ik haar nu wakker of (half)slapend weg leg, het maakt niet uit, ze wil gewoon niet slapen. Heeft iemand hier de gouden tip? </p>

Mijn kindje van 18 weken sliep ook altijd goed en ineens werd ie wel 20 x per nacht wakker zonder dat er bijvoorbeeld een boer vast zat of een fles wilde. Na hem goed te bestuderen kwam ik toch tot de conclusie dat ie angstig lijkt te zijn geworden. Alleen als ik hem vasthield was het goed. Ik heb vanacht het T-shirt/hempje dat ik de hele dag heb gedragen bij hem gelegd en het lijkt te werken. Kreeg ook de tip van iemand om een nachtje op een knuffel van hem te slapen en die daarna bij hem neer te leggen. Ik leg het niet helemaal bij zn gezicht, dat vind ik eng omdat ie al draait maar je kan het ter hoogte van zn zij leggen, bij een armpje. Wie weet geeft het je kindje een meer geborgen gevoel en slaapt ie beter. Sterkte!!

Terug
Bovenaan