Niet meer willen slapen

Mijn dochter is 7,5 maand en tot voorheen ging ze elke avond na de fles gewoon lekker slapen, maar de laatste week krijst ze letterlijk alles bij elkaar en gaat niet meer slapen!
Ik weet niet wat er aan de hand is maar uit haar bed halen wil ik liever niet elke keer doen.
Wie herkent dit en nog liever geef me tips hoe ik dit op kan lossen of ermee omgaan.
bedankt
 
Volgens een tijdschrift dat ik hier elke maand in de bus krijg, zou je kindje tijdens de achtste maand last kunnen krijgen van verlatingsangst.
Ivm slapen raden zij hetvolgende aan:
Laat de deur open en blijf in de buurt nog duidelijk hoorbaar wat opruimen of zo. Het geluid dat je maakt, stelt hem gerust.
Laat iets achter dat hem aan jou herinnert: een knuffel, kledingsstuk oid.
Meer weet ik er ook niet van, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes,
Marian
 
Idd waarschijnlijk is het verlatingsangst, Mijn zoontje heeft er ook erg last van gehad, ik heb zelf de regel aangehouden nog één of twee keer terug te gaan om hem te troosten en te laaten merken dat ik er gewoon nog ben.
Eruit halen heb ik nooit gedaan. Rond de 10e maand was het over (het begon bij ons iets later zo rond de 9e maand).
Het is gewoon een kwestie van uitzitten, bij ons zijn het nu zijn kiesjes die ons uit onze slaap houden. Het blijft dus zowiezo schipperen het 1e jaar!
 
kim heeft dit ook een tijd gehad en bij haar kwam het omdat we of te lang hadden gewacht met haar naar bed te brengen of juist te vroeg. Dat was ff moeilijk maar nu weten we het moment aardig te timen. Zodra ze in haar oogjes begint te wrijven tegen 19.00 uur, gelijk flesje en naar bed, en dat gaat heel goed. Maar het blijft zoeken he?

gr sandra
 
Wat een herkenbaar probleem, Wij zaten van de zomer van de een op andere dag elke avond met onze dochter op. Zo sliep ze van half acht tot zeven, zo ging ze pas slapen om tien uur.
Eerst lieten we haar nog huilen, maar ze gaf niet op en onze zoon werd er ook wakker van.
Na een paar weken hebben we haar steeds weer iets minder lang beneden gelaten en uiteindelijk ging ze wel weer direct slapen om half acht.
En wat kunnen we nu weer genieten van onze kinderloze avondjes.
Ik geloof niet echt dat dit een tip is die je wilde, maar om je kind steeds te laten huilen terwijl het beneden gewoon stil en gezellig is.....
 
Terug
Bovenaan