niet meer willen slapen

A

Anoniem

Guest
Hee dames,

Ik moet echt eventjes mijn verhaal kwijt.
Noa slaapt bijna niet meer overdag en s'nachs ook al!
Ze doet sinds vorige week alleen nog maar een middagdutje.
Maar sinds 3 dagen is het helemaal ... wilt ze ook s'achts niet meer slapen.
Wel is ze nu erg verkouden en komen 4 tandjes tegelijk door.
Ook begint ze s'avonds en s'nachts zo erg te huilen dat je denkt dat er iets erg is gebeurd natuurlijk pak je dr dan op maar dan begint ze doodleuk te spelen.....
Nu slaapt ze  hooguit 5 a 6 uurtjes in 24 uur maak me er best druk over!

Hebben jullie misschien tips?
Want we willen echt graag de regelmaat weer terug krijgen!!

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari 2008

Hallo Chantal

Ze zit waarschijnlijk ook in de periode met verlatingsangst dromen . Shanice die sliep ook altijd goed maar ik moet zeggen mijn kindjes zijn niet zo een slapers en zij slaapt alleen nog maar smiddags van 13:00 tot 15:30 .
Momenteel gebruik ik een nachtlampje bij haar en dat werkt goed bang in het donker want ik merkte als ik het licht op de overloop aanliet dat ze rustig werd en ging slapen dus is misschien wel te proberen. Succes ermee

groetjes lisette

hahaha heel herkenbaar.
nou moet ik zeggen dat nathalia overdag nooit een ritme heeft gehad qua slapen. er zijn wel eens dagen (zoals vandaag) dat ze helemaal niet slaapt overdag.
leg haar wel in bedje, maar ze vertikt het gewoon. nou, dan niet. als ze echt moe is, slaapt ze vanzelf wel, waar dan ook ( ze is al een keer in haar kinderstoel in slaap gevallen, toen ik haar op wilde tillen om naar bed te brengen, werd ze wakker en wilde dus mooi niet meer slapen)

s'nachts is het op dit moment ook weer raak.
zoals jij dat omschreef, is het bij ons ook. keihard huilen, alsof ze ergens van is geschrokken, of dat ze pijn heeft ofzo en als we haar dan optillen lacht ze weer, alsof er niks is gebeurd.

de ene keer komt ze om 2 uur in de nacht, de volgende dag begint het om half 9 al. dan heeft ze pas 1 uur geslapen!
t brak me zo erg op, dat nathalia soms weer bij ons in bedje slaapt. zodra ik haar in ons bed neer leg, slaapt ze vrijwel direct weer, dus das wel lekker. (alleen intiem zijn met je partner is dan een probleem hahahaha)

wat overdag betreft ben ik vrij simpel, ik denk maar zo"als ze niet wilt slapen, zal ze het niet nodig hebben.

liefs, do

zooooooo herkenbaar! ons meisje kan er ook wat van!
het is weer 2 weken drama geweest, 's avonds en 's nachts steeds wakker en huilen.
en net wat je zegt, als ik haar oppakte, ging ze spelen.
ik dacht steeds: ze is verkouden, heeft last van tanden, krijgt vast waterpokken enz.
ik bleef smoesjes voor haar bedenken. tot ik het helemaal zat was.
ik heb haar vrijdag gewoon laten gillen, want toen ik op een gegeven moment haar speen onder het bed vandaan pakte, dacht ze dat ik kiekeboe met haar deed, en toen was het van krijsen naar gierend lachen. toen heb ik haar dus gewoon laten gillen, en sindsdien gaat het eigenlijk heel goed! wij hebben al 3 nachten heerlijk geslapen, terwijl ze erg hoest en verkouden is.
ik wil hiermee niet zeggen dat jij dat ook moet doen hoor, in ons geval heeft het geholpen, kwou gewoon even mijn ervaring delen.

ooh, hangt er iets in de lucht ofzo! Bij Djenna precies zo! Ze slaapt sinds deze week overdag maar 1 keer. De weken hiervoor deed ik haar wel twee keer naar bed, maar dan sliep ze niet altijd. Ik gaf de feestdagen de schuld (wij hebben ook veel verjaardagen in de maand december), maar als ik het zo bij jullie lees zal het wel aan de leeftijd liggen hihi.

Ze zijn ons gewoon aan het uitproberen volgens mij! Overdag ga ik  ook eerst nog twee keer naar haar  toe en dan begint ze helemaal te lachen en spelletjes te  doen(van de ene kant van het bed naar de andere kant van het bed duiken)  en de derde keer zeg ik tegen haar dat ik nu niet meer terugkom en dat ze gewoon even in bed moet blijven. Nou dan begint ze ook heel hard te huilen en dan laat ik haar dus gewoon even gaan en negen van de tien keer is ze binnen 5 a 10 minuten weg en slaapt   vervolgens rond de 3 uur!!

's avonds hebben wij tot nu toe niet echt last(afkloppen!) wel is ze onrustiger en huilt soms heel kort, maar eigenlijk reageren wij daar in eerste instantie express niet op omdat uit praktijk blijkt bij haar dat ze dan wel verder gaat slapen. Heel soms hoor ik dat ze wakkerder wordt en dan ga ik snel naar d'r toe, doe alleen het ganglicht aan en stop haar weer snel met speen en knuffel in, zeg alleen weltrusten ..  meer niet en ga dan weer snel weg. Dan geef ik haar dus weinig aandacht en dat werkt voor ons.

Maar ja, wat een drama is het om te ontdekken hoe laat ik haar naar bed moet doen, want ze gaat standaard niet meteen slapen en dan ga je toch twijfelen ..was ze dan toch niet moe..maarja, het zal wel weer een fase zijn. Succes allemaal!

Groetjes, Olga

Terug
Bovenaan