Niet meer willen tandenpoetsen

<p>Iemand tips? Mijn zoontje van ruim 13 maanden vond tandenpoetsen altijd leuk. Maar inmiddels is het al weken een drama. Lippen stijf op elkaar houden. Een </p>
 
Eigen tandenborstel geven werkt niet, liedjes zingen niet, een app met een kat die het voordoet niet. Ik vind het wel belangrijk dat hij zijn tandjes poetst. Maar ik heb geen ideeeen meer
 
Van Brush Baby bestaat er een kauwbare tandenborstel en ook een elektrische tandenborstel, misschien is dat interessant? Zelf geef ik de tandenborstel bij het avondritueel aan zoontje en hij kauwt er dan veelal wat op en speelt er wat mee, waarna ik kort na-poets. Ik denk vooral er geen strijd van (proberen te) maken, dan zien ze er geheel van af ? ook betrek ik mijn zoontje erbij als we zelf tandenpoetsen, mag hij even de tandenborstel vasthouden en wil hij altijd mijn tanden poetsen en zo doe ik dat soms ook met zijn mini tandenborsteltje; mama ook? Waarna hij hem vaak daarna zelf weer in zijn mond wil hebben. 
 
Ik laat mijn kindje 2x per dag zelf poetsen en poets dan 1x per dag na. Dan is het dus 1x per dag goed gebeurd. 
Ook al poetst ze zelf natuurlijk helemaal niet goed, de kindertandpasta vormt gelijk een laagje op de tanden waardoor de tanden toch beschermd worden. 
Laat je kindje maar eens zelf poetsen, jammer als het dan even wat 'slechter' gebeurd.. belangrijk is dat het geen strijd wordt. Dat voelt hij nu aan en dan doet hij het juist niet.
 
Ik laat mijn kindje 2x per dag zelf poetsen en poets dan 1x per dag na. Dan is het dus 1x per dag goed gebeurd. 
Ook al poetst ze zelf natuurlijk helemaal niet goed, de kindertandpasta vormt gelijk een laagje op de tanden waardoor de tanden toch beschermd worden. 
Laat je kindje maar eens zelf poetsen, jammer als het dan even wat 'slechter' gebeurd.. belangrijk is dat het geen strijd wordt. Dat voelt hij nu aan en dan doet hij het juist niet.
 
Oh dat heeft die van ons ook een tijdje gehad. Hij begon dan te spugen tijdens het tandenpoetsen, tanden op elkaar, etc. Na een maand of 2 was dit weer over en vond hij het weer leuk. Wat bij ons hielp was een liedje zingen op 'aaaaaah', zodat hij gestimuleerd werd om zijn mond open te doen. Hij deed dan namelijk de 'aa' stand wel na haha. 
 
Mijn zoontje heeft dat ook lange tijd gedaan. Misschien wel 1,5 jaar bij elkaar (ik ben het een beetje vergeten). Tanden op elkaar of met zijn tanden de tandenborstel vastklemmen. Als hij huilde kon ik er altijd goed bij. Snel poetsen en klaar. Het heeft echt heel lang geduurd, maar beetje bij beetje ging het steeds beter. Toen hij bijna 3 was werd ie een voorbeeldig kind met tanden poetsen. Het komt uiteindelijk wel goed, dat zei zijn tandarts ook altijd. Hopelijk zonder schade aan de tandjes. Mijn zoontje heeft een afwijking aan zijn glazuur waardoor hij gevoelig is voor gaatjes in sommige tanden en kiezen. Maar zelfs met zijn glazuur en het lange tijd niet goed kunnen poetsen heeft hij geen gaatjes gekregen. 
 
Zelfde verhaal hier. Poetsen is een drama al een aantal weken bij onze dochter van 15 maanden. Toevallig onze tandarts en op het consultatiebureau gev
 
Terug
Bovenaan