Niet meer zwanger worden na miskraam

Hoi dames,<br />Ik ben benieuwd of iemand van jullie (of iemand die jullie kennen) dezelfde ervaring heeft gehad.<br />Ik heb in december een spontane miskraam gehad. Door de miskraam is ons kinderwens nog groter geworden. <br />De eerste keer was het bij de eerste ronde gelukt. Nu zijn we 3 rondes verder en lukt het nog steeds niet. Ik verlies sinds de miskraam bij elke menstruatie kleine stolsels, zelfs bij afvegen. Ik heb nooit zo veel stolsels verloren bij een menstruatie. <br />Ik ga binnenkort naar gynaecoloog. <br />Herkennen jullie dat? Dat je na een miskraam niet makkelijk of helemaal niet zwanger kan worden?<br /><br />

Ik heb in juni missed aborion gehad en miskraam opgewekt met tabletten. De eerstvolgende cyclus verloor ik ook nog wat restjes stolsels en bleek toch nog niet alles weg te zijn geweest. Laat je niet gek maken bij ons was het pas na maand of vier a vijf weer raak. En anders misschien nog keer echo laten maken bij de gynaecoloog om zeker te weten dat alles weg is?

Zoiets zou “toeval” zijn denk ik. Echter een bezoek aan de gynaecoloog is niet verkeerd als je menstruaties niet meer zijn zoals voorheen. Je baarmoeder is wel volledig schoon?

Ik bedoel het niet bot maar de eerste ronde gelijk zwanger is geluk hebben. ik snap dat je de hoop verliest als het erna niet meteen weer lukt.
Ik was na mijn eerste miskraam gelijk weer zwanger, dit eindigde helaas ook in een miskraam. Hierna duurde het 6 maanden voor ik weer zwanger raakte..
Succes en Ik hoop snel dat jullie wens in vervulling gaat! ?

De eerste keer raak is vet geluk hebben. Niet dat het misgegaan is, dat is heel erg. Maar 3 maandjes bezig is helemaal niet lang. Geef het nog even tijd. Als in minimaal een jaar. Pas dan krijg je sowieso hulp bij zwanger worden omdat alles onder een jaar heel normaal is. Ik snap wel dat jullie het erg graag willen hoor. En dan is elke maand weer balen.
De vraag of je baarmoeder schoon is kun je beter aan de dokter stellen denk ik.

Hoi ! 
Jk snap je onzekerheid en iedere maand is een te veel maar geef de moed niet op .
ik heb vorig jaar januari en in oktober een miskraam gehad , dit jaar januari was ik weer zwanger ( biochemische zwangerschap ) ook deze is helaas niet goed gegaan 
je lichaam heeft even nodig om te resetten , wel zou ik een echo aanvragen om te kijken of alles goed schoon is ! 

ik
Hoop voor je dat je snel zwanger bent ! 

veel liefs 

Heb je na de miskraam wel een controle gehad bij de gyn of alles helemaal schoon was? Als dat niet zo is geweest, zou het best kunnen dat er nog wat achter is gebleven, waardoor je menstruatie nu anders is (en opnieuw zwanger worden ook niet meer zomaar lukt), tenminste, dat zei mijn gyn na mijn miskraam. Als er uit de controle niets komt, niet teveel zorgen over maken! Ik had een miskraam in mei, daarna was alles gewoon goed en schoon, werd in december pas weer zwanger. Soms heb je geluk en is het snel raak, soms moet je wat langer geduld hebben (en dat is na een miskraam extra lastig weet ik helaas uit ervaring)

Heyy,

Ik heb inderdaad in juli/begin augustus ook ee miskraam gehad en was toen ook gelijk de eerste ronde raak.. we zijn nu alweer 7 maanden verder en nog steeds niet weer zwanger geworden.. dus inderdaad het ligt niet echt vast wanneer helaas.. 
Al ben ik zelf ook wel benieuwd wanneer het bij ons weer raak mag zijn

Groetjes 

Hoi dames,
Bedankt voor jullie reacties! Het is zo fijn om te lezen dat er nog hoop is. Ik zat er gisteren echt doorheen…
Even antwoord op de meest gestelde vraag… Ik wilde na de miskraam een echo laten maken door gynaecoloog om te controleren of mijn baarmoeder schoon was. De gynaecoloog vond dit niet nodig… Het was volgens hem normaal dat mijn menstruatie anders was en ik moest een paar maanden moest afwachten. Vandaar dat ik nu pas een echo heb om te controleren of alles nog schoon is.

Terug
Bovenaan