niet meer zwanger!

En dan opeens ben je niet meer zwanger.
Dinsdag de echo en natuurlijk wist ik wel dat het mis was. Dat bloeden was toch een duidelijk teken! Mijn gevoel gaf het ook al aan, maar ergens blijf je heel stiekem hopen!
Gelukkig was het wel helemaal weg. Geen ziekenhuis bezoek.

Ik zag het al helemaal voor mij. Een broertje of zusje voor mijn dochtertje!
Had het al helemaal rond in mijn hoofd. En als je merkt dat het mis gaat dan moet je dat toekomst plaatje weer aanpassen.
Je gaat weer een paar stappen terug.
En dat voelt ontzettend kut! Voor mij op de vensterbank ligt mijn test met twee duidelijke strepen. Raar! Nu dus niet meer..

We proberen het nuchter te bekijken. Was 20 december uitgerekend en dat is natuurlijk een drukke maand. Nu mocht het snel weer lukken ga je toch meer richting voorjaar wel zo lekker..
Gelukkig dit weekend zitten we in Barcelona en kan ik lekker een wijntje drinken. Had uiteraard liever niet mogen drinken maar het is niet anders.

Nu hoop ik dat het nu niet meer zolang op zich laat wachten. We waren al best een poos lang bezig en dat terwijl ik met de 1ste al meteen zwanger werd.
Zo zie je maar dat het heel bijzonder is!

liefs Ilona

Hoi Ilona,

Wat enorm naar voor je meid!
Ik weet precies hoe je je voelt, heb ook een miskraam gehad, weet alleen niet precies wanneer, heb t vruchtje er niet uit zien komen maar had wel veel bloedverlies en nog steeds een beetje trouwens en dit duurt al 3 1/2 week.
Ik was er ook erg mee bezig, we waren zelfs al stiekem naar babykamertjes aan het kijken, ook al had ik zoiets van ´t is nog heel vroeg.
Je stort ineens een een diep gat en als je ergens loopt lijkt t wel of iedereen zwanger is....
Gelukkig ben ik er redelijk overheen, maar het blijft moeilijk, vooral als iedereen (goedbedoeld) vraagt wanneer je toch kinderen gaat krijgen (mijn lieve vriendinnen denken dat ik de eerste ben, dat was dus ook zo, maar nu dus niet meer....).
Veel succes met t verwerken!!

Liefs Marije

Dag Evi,

Jouw laatste berichtje op het december forum  is mij erg bijgbleven. Je schreef iets over 6 stappen vooruit en 6 terug.  Dat is precies zoals het voelt.

X Barbera

Hoi Ilona,

Heel herkenbaar wat je schrijft. Mijn eerste zwangerschap is ook uitgelopen in miskraam..voor mij toen helaas wel een ziekenhuisbezoek..heel jammer maar helaas. Maar ik type dit stukje om je een hart onder de riem te steken!

Na mijn curretage had ik het plan opgevat om gebruik te maken van de hormonen die ik nog in mijn lichaam had van de zwangerschap..dus we zijn aan het "klussen" gegaan en ik was direct weer zwanger..Het kan dus ook heel vlot gaan! Wie weet kan je ook gebruik maken van je zwangerschapshormonen en werkt het voor jou ook!

Heel veel sterkte, wat je zegt is werkelijk zo..Ik had op zich niet zo'n moeite met de miskraam, want het is vast en zeker beter geweest dan een voldragen zwangerschap..maar ik had wel moeite met het aanpassen van mijn toekomst beeld..Je verwacht gewoon dat (in mijn geval) 6 maanden later alles anders zou zijn een gezinnetje, je geluk kan niet op..en dan op de valreep valt dat toekomst beeld in duigen..Maar ga niet bij de pakken neer zitten, 't komt vast allemaal wel goed.

Geniet van je wijntje in Barcelona en wie weet wat daar nog meer gebeurt.

Groetjes Kirsten.

Hallo

Ik hoor dat best veel dat men na een miskraam weer snel zwanger zijn. Komt dat door die nog aanwezige hormonen?
Hoop dat het waar is!

Hopelijk gaat Barcelona nog wel door. Mijn dochtertje heeft de waterpokken of zoals zij aangeeft de waterskokken.
Gelukkig is ze er zelf niet al te beroerd van. Wel erg jeuk..
Hopelijk blijft het bij dit en kan ik haar met een gerust hart achter laten bij mijn moeder.
En wie weet wordt Barcelona wel heel leuk!

Liefs ilona

Terug
Bovenaan