Niet met andere kindjes willen spelen

Ik heb een dochter van 5 1/2 en ze speelt het liefste alleen !

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Ik vraag wel eens aan haar met wie ze dan op school speelt en dan zegt ze dat ze of altijd met hetzelfde jongetje speelt of alleen.

Een paar huizen verder woont een leuk meisje dat ook bij haar in de klas zit, en die staat bijna dagelijks voor de deur om te vragen of ze buiten komt spelen, maar mijn dochter heeft dan dus nooit zin. Ze is liever thuis of speelt alleen.

De ene keer push ik haar om met haar te spelen maar dan staat ze na 5 minuten weer voor de deur of ze hebben ruzie en soms laat ik haar maar. Dan denk ik als ze geen zin heeft heeft ze geen zin. Maar ik maak me ook wel zorgen dat ze straks misschien helemaal geen vriendjes meer heeft als ze met niemand wil spelen.

Heb ik nu een "aparte" dochter, of verwacht ik nog teveel van vriendschap op deze leeftijd ?

Ze heeft de laatste tijd ook geen zin meer om naar school te gaan, ze klaagt dat ze niet lekker is (valt mee, want ze is gewoon vrolijk als ze maar thuis is) en ze zegt dat iedereen in haar klas haar niet aardig vind.
Volgens mij valt dit ook wel mee, want als we op straat wel eens kindjes tegen komen uit haar klas zeggen ze allemaal gedag en volgens de juf valt het ook wel mee, maar hangt ze gewoon aan een 1 of 2 dezelfde kindjes.

Wat vinden jullie nu? Pushen of haar gang laten gaan ???

Bianca
 
Hallo,

Mijn dochter is nu ook 5,5 jaar en heeft op het ogenblik ook geen behoefte om buiten te spelen of om met andere kindjes van school af te spreken.
Ik vraag weleens aan haar van "ga die en die ophalen om te spelen" maar als ze dat niet wil is het ook prima. Ze doet liever een spelletje of speelt alleen binnen.
Misschien hebben ze op het moment  genoeg indrukken op school en thuis geen behoefte om weer met kinderen te spelen?
Ik weet het niet maar ik probeer niet te pushen dat werkt allen maar averechts!
Ik maak me i.i.g. geen zorgen!

Gr. Leonie
 
Terug
Bovenaan