Niet met de pot mee-eten

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Wij hebben een dochter van bijna 22 maanden en ze doet het echt super. Kletst de hele dag, speelt lekker, slaapt goed alleen wil ze niet met de pot mee-eten. Olvarit gaat goed ook niet alle smaken maar de smaken die ze lust eet ze goed. Wel lust ze zelf gemaakte spaghetti, en boerenkoolstamp maar de rest is niet te doen....
Daarnaast is het ook een slechte drinker, met tijdens zelfs extreem weinig.
Wie herkent dit en heeft tips voor me??

Groetjes,
Annemarie
 
Hoi Annemarie,
Onze zoon is net zo oud als jullie dochter en wij hebben precies dezelfde 'perikelen'. Potjes vind hij prima te eten, en er zijn maar weinig dingen die hij met de pot mee-eet. Vissticks, spaghetti, macaroni, stamppot, patatjes, pannenkoek  gaat er wel in, de rest maar matig (de lekkere dingen eet hij dus wel mee zie ik nu zelf). Ik geef hem dus nog regelmatig gewoon een potje, dat gaat er altijd in en dan weet ik zeker dat hij voldoende eet. Wat ik wel doe, is dat ik aan tafel naast hem ga zitten met mijn eigen bord met eten (ik eet alleen met hem omdat mijn man laat thuis is). Meestal ligt er wel iets van zijn gading op mijn bord en dat geeft ik hem dan. Zo leert hij wel verschillende smaken kennen. Mijn hoop is dat hij uiteindelijk gewoon met alles gaat mee-eten. Ik denk ook nog wel eens dat al die losse onderdelen van onze maaltijd nog lastig voor hem is, en dat als ik het prak het allemaal weer zo'n prutje wordt en de stukken te groot.
Succes er mee en ik bedenk me altijd maar dat we het zelf uiteindelijk ook allemaal hebben geleerd!
Groetjes van Simone
 
Hoi hoi



Ik herken mijn dochter in jullie verhalen. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en eigenlijk eet ze nu zo'n beetje met de pot mee.

Net als jullie eerder alleen potjes, langzaam hebben we dit uitgebreid. Nooit gedwongen.

Steeds blijven proberen. Een potje is zo op gewarmd als ze het toch niet wilde eten of niet lustte.



Groetjes Ria



 
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties. We blijven het gewoon proberen het moet vast een keer gaan lukken en gelukkig krijgt ze via de potjes ook alles binnen...
Maar wel fijn om te lezen dat er meer moeders stoeien met dit probleem, kun je toch wat voor elkaar betekenen.

Groetjes,
Annemarie
 
Hallo Annemarie,

Gelukkig lees ik hier jouw verhaal.
Bijna iedereen is verbaasd als ze horen dat mijn dochtertje van 22 maanden nog wel eens een potje eet.
Nou ik moet wel want wat ik ook maak ze wil niets eten.
Soms neem ik de tijd om iets speciaals te maken maar verloren tijd want ze wil niets.
En een potje gaat er wel in dus wat doe je dan?
Zo krijgt ze toch het nodige binnen en dat is uiteindelijk het belangrijkste.
Ik hoop zo dat ze snel met de pot mee eet maar ben bang dat het nog wel even gaat duren.
Ik dacht dat ik de eneigen was maar lees hier dat er meer moeders zijn met dit probleem.
Het stelt me wat gerust.

Jullie ook allemaal succes.

groetjes Josje
 
Wat heel goed kan helpen is je kindje mee laten helpen met koken bv in de pan roeren. Daarnaast is mijn zoontje pas eigenlijk goed gaan eten, toen wij elke avond met hem aan tafel ook aten. Bedenk goed dat je kind maar drie happen eten hoeft om voldoende vitaminen en dergelijke binnen te krijgen. Volgens mij moet je het potje dan ook gewoon niet meer te voorschijn halen, dan gaan ze vanzelf wel met de pot meeeten!

Groetjes,
Wout
 
Hoi Annemarie

Ik ben jose en heb een dochter van 21maanden met junie word ze 2 .
en zij eet ook slecht als het om avond eten gaat eerst dacht ik dat dwarsigheid was,maar (is het nog soms) zij vind het ook niet lekker 1x had ze zo haar best gedaan met witlof en ze deed niet raar en ze had alles op en toen begon ze te koren en kwam de helft eruit dus ze vond het echt niet lekker.maar maccaroni enz...en rijst bamie,chillie
en worteltjes en gebakken aardappelen weer wel en overdag eet ze goed en smorgens pap en heb me voorgenomen er niet meer druk om te maken.
en ze wel altijd vla dus   als ze er een spelletje van maakt en het vertikt om te eten zonder te proeven krijgt ze ook geen vla is ze wel boos maar misschien leert ze dan om wel te proeven en een paarhapjes te nemen.en ik geef ook geen potjes alleen in hoge nood .
Het zal wel goed komen denk ik .....

groetjes jose
 
hallo, ik ben een moeder van 3 kinderen, de middelste is bijna 2.5 en eet dus helemaal geen avondeten, alleen maar pap en brood (met chocoladepasta) en verder helemaal niks. Pannekoeken wol ze nog wel eens perongeluk eten, maar ook niet echt van harte, ik geef haar wel mulivitamines maar verder niks, fruit lust ze ook al niet, ik heb het in verschillende vormen (geprakt, in een flesje, stukjes, noem maar op) geprobeerd, maar op een paar keer na is ook dat een drama geworden. Dit gaat nu al een paar maanden zo, en ik maak me eerlijk gezegd best zorgen hierover. Ik hoop maar dat het beter wordt, en ik wens jou ook veel sucses met je kindje, mijn ervaring is dat je ze toch niet kunt dwingen, dan eten ze maar niet of een boterham. Meer als je best kun je nu eenmaal niet doen. Er komt wel weer een tijd dat het over gaat.
sucses en groetjes Rocketqueen
 
Terug
Bovenaan