niet meteen blij

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Weet sinds twee dagen dat ik zwanger ben, waarschijnlijk zo'n vijf weken. Ben erg in de war en niet meteen blij, hoewel ik zeker weet dat dit kindje erg welkom is. Voel me hier schuldig over.

Heb daarnaast de afgelopen weken veel gedronken en gerookt (zeer rumoerige maand op het werk), waar ik nu natuurlijk meteen mee gestopt ben, maar toch....

Nog een probleempje: slik een halve dosis antidepressivum omdat ik een half jaar geleden ineens weer last kreeg van een oude angsstoornis (nu gelukkig weg). Is denk ik allemaal zo slecht voor het kind....
Ik ga morgen naar de dokter, maar kan iemand mij raad geven?

Nou echt raad geven kan ik je helaas niet .....maar ik was de eerste dagen toen ik wist dat ik zwanger was ook niet door het dolle heen ...was wel blij maar heel getemperd...
Nu heb ik alles op een rijtje en ben supper blij met deze tweede zwangerschap...

Misschien komt het bij jou wel door de omstandigheden als ik het zo lees heb je aardig wat te verwerken en dan kun je je ook niet 100%   focussen op je zwangerschap..ik denk als het op je werk wat rustiger word je dan ook meer tijd in je hoofd krijgt om echt stil te staan bij deze bijzondere gebeurtenis....

Ik zal wel naar de dokter gaan om te vragen of je medicijnen niet schadelijk zijn voor de baby......

succes marjan

hai airam,

nee raad geven kan ik ook niet echt. Wel weet ik dat er zelfs mensen tijdens hen zwangerschap blijven roken en drinken en ook daar komt een gezond kindje uit. Dat is natuurlijk geen excuus om verder te drinken en roken, maar wel dat je je geen zorgen hoeft te maken daarover. Wat betreft de anti-depressiva kan ik echt geen antwoorde op geven. Daar moet je morgen toch de huisarts naar vragen.

Maak je niet te druk, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

succes, groetjes Lineke

hallo,

Dankjewel voor jullie reacties. Dokter heeft me erg gerust gestekld, stop met medicijnen (was toch al klachtenvrij) en roken en drinken was ik al mee gestopt.

Ben nog steeds niet dolgelukkig. Hoort een beetje bij mij: maak me snel zorgen en ben bang voor nieuwe dingen. Maar hoop dat ik snel me beter voel en er aan wen, want ik weet dat ik diep van binnen erg gelukkig ben. Kan er alleen soms slecht van genieten door alle "beren op de weg".

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!

groetjes

Denk dat het echt nog wel went hoor, je hebt nog zo'n 8 maanden om er naar toe te groeien!

Succes.

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan