niet naar bed willen....

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ff een vraagje. Mn zoontje is nu 7 maanden.
Vanaf zaterdag wil hij beslist niet naar bed, hele schreeuwpartijen gaan er aan vooraf. Zolang hij beneden is is t goed maar als ik m in zn bedje leg en ik draai me nog maar om begint hijmeteen. Ik heb m al laten huilen maar dan raakt tie helemaal in paniek en finaal over de rooie... Maar het is de enige manier dat tie een beetje moe word en daarna kan ik een beetje met m wiegen tot hij in slaap valt. Ik haal m wel uit bedje maar hij gaat niet meer naar beneden.   Ik vind t zo moeilijk wat ik moet doen. Hij heeft ook wel wat last van zn tandjes denk ik. Herkennen jullie dit, is dit weer zo'n periode? De reacties die ik kreeg waren van; goh das ook raar... ga je meteen weer aan jezelf twijfelen. Ik hoop dat iemand dit herkent. Ben net even naar de dokter geweest omdat hij alsmaar naar zn oortjes pakte maar tis niet ontstoken hoguit een beetje rood, ik heb nu zetpilletjes gekregen.

alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes

Het kan natuurlijk een sprongetje zijn of idd tandjes. Bij tandjes kan het helpen als je je kindje een tutje geeft zodat de druk wat van zn tandjes en oortjes wordt afgehaald.

Als laten huilen echt geen zin heeft:
* eerst proberen in zn bedje te troosten door aai over de bol of zn buikje.
Lukt dit niet?
* haal hem uit bedje. Een beetje wiegen (GEEN licht aan doen en  NIET praten en WEL op zn kamertje blijven). Als hij een beetje gekalmeerd is weer terug leggen maar niet wachten tot ie slaapt..
Herhaal dit totdat ie niet meer huilt.
Erg vermoeiend maar na een paar dagen hielp het bij mijn meisje.

Succes.

Liefs Kirsten mama van Tyche

ja je hebt slapers en niet slapers. Ik heb 2 niet slapers als baby zijnde ben ik al blij dat ze overdag 1 uurtje slapen en na 1 jaar kan ik het hele middagslaapje vergeten. Ook hysterisch huilen als je ze in bed legt. Ik moet op advies van cb mijn dochter in slaap wiegen omdat ze anders helemaal niet slaapt. En sinds gisteravond weet ik dat ook mijn dochter als ze overstuur is der bed onderspuugt ( dat deed haar broer ook ) Inmiddels is haar broer (morgen 3) een goede slaper....dus ik wacht geduldig af.
Ik hoop dat het voor jou kinde iets tijdelijks is, maar het hoeft helaas niet.

Terug
Bovenaan