niet naar de w.c.

Hallo,
Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger en ik kan erg moeilijk naar het toilet. Maar als ik dan uiteindelijk kan dan doet het zeer en komt er ook bloed mee.
Ik heb dit eigenlijk nooit gehad..
Zijn dat aambeien? Of kan het ook wat anders zijn.
En wie heb er naast pruimen nog meer tips voor een betere stoelgang
 
Sinds ik zwanger ben krijg ik het niet meer weg maar een kopje koffie werkt mij bij als een tierelier. Ze raden aan te matigen mat koffie maar 2 tot 3 kopjes per dag kan geen kwaad.

Liefs, Ank
 
Hoi, het is inderdaad een veel voorkomend probleem, zeker in de eerste maanden van de zwangerschap. Ik kan je in ieder geval aanraden om even langs de apotheek te lopen en het daar even te vragen, want er zijn genoeg middeltjes die niet schadelijk zijn voor jou of de baby. Ik heb zelf momenteel Lactulose gekregen en dat werkt heel erg goed. Je ontlasting wordt wat soepeler waardoor het allemaal wat makkelijker gaat. Sterkte ermee

Groetjes van Patricia
 
Onderstaande tekst komt uit www.babyopkomst.nl. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Obstipatie

Door het progesteron worden de darmen lui en je lichaam neemt meer vocht op, waardoor de ontlasting minder smeuïg wordt.
Belangrijk bij obstipatie is dat je veel vezels eet en 2-3 liter drinkt per dag. Gemiddeld krijg je via de normale voeding te weinig vezels binnen. Onderstaand lijstje kan je helpen de vezelinname te verhogen.
Vezelrijke voeding:
Appel (met schil) 3 gram vezels per stuk
Sinaasappel 2 gram vezels per stuk
Banaan 3 gram vezels per stuk
Vijg 4 gram vezels per stuk
Aardappel 2 gram vezels per stuk,
Witte/bruine bonen 6 gram vezels per opscheplepel
Groenten 1 gram vezels per stuk
Volkorenbrood 10 gram vezels per 4 boterhammen
Roggebrood 3 gram vezels per sneetje
Bij verstopping moet je minimaal 30 tot 40 gram vezels per dag binnenkrijgen en hierbij 2-3 liter drinken. Daarnaast is voldoende lichaamsbeweging van essentieel belang.
Als dit nog niet helpt kun je Stimulance gebruiken.
Tip: Als je ondanks vezelrijke voeding, nog steeds last hebt van verstopping, neem dan ’s avonds voor het naar bed gaan een sinaasappel en ‘smorgens, een half uur voor het ontbijt, een glas lauw-warm water.
Aandachtspunten:
Je stoelgang wordt gestimuleerd door regelmatige lichaamsbeweging.
Witbrood en lang getrokken thee kunnen je stoelgang vertragen.
Stroop, ontbijtkoek, geweekte pruimen, gedroogde abrikozen, krenten, rozijnen, vruchtensap, zure melkproducten als yoghurt en karnemelk zijn allemaal producten die een laxerende werking hebben.
Gebruik geen laxeermiddelen, tenzij je arts ze voorschrijft

 
Niet teveel gedoe, ik heb ook behoorlijke verstoppingen eigenlijk al heel mn leven. Ik drink nu STIMULANCE van nutricia.

Dat is een lekker sinaasappeldrankje, bij dieetwinkels en bij de grotere AHs te krijgen. Je gaat gegarandeerd iedere dag en het is ook voor zwangeren geschikt.

succes ermee, doe er snel wat aan hoor,

groetjes Irina
 
Terug
Bovenaan