Niet naar naam luisteren


Hallo allemaal, ik heb een dochtertje van bijna 7 mnd de meeste ontwikkelen van haar gaan precies volgens het boekje alleen reageert ze totaal nog niet op haar eigen naam. Het is niet dat ze slecht zou horen want het tegenovergestelde is waar,ze hoort en ziet werkelijk alles. Ik zou wel eens van andere moeders willen horen vanaf welke maand hun kleine spruit op het horen van hun naam reageerde. Tevens volgens het groeiboekje van CB zou ze nu ongeveer da da of zoiets dergelijks moeten vertellen ook dit heb ik totaal nog niet gehoord.
Groetjes
 
Hoi Monique,

Mijn zoontje is nu 9 maanden maar reageert niet echt op zijn naam hoor. Hij kijkt af en toe om maar dat doet hij met alle geluiden die ik maak. Dus volgens mij herkent hij zijn naam niet echt. Dat zal vast een keer komen. En hij is wawa en dada gaan zeggen zo rond de 7 maanden. Dat deed hij een paar dagen.Toen was hij het weer even kwijt voor een paar weken en gooide hij zich helemaal op het leren zitten en staan. Nu hij dat onder de knie heeft krijgt hij weer zin in praten. Nu met 9 maanden praat hij pas veel en zegt hij ook papa. Bij ons was dat die niet echt bij 7 maanden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes
Esther
 
Mijn zoontje is bijna zeg maanden en reageert al wel op de klank van zijn naam. Je kunt daar ook echt zijn aandacht mee trekken. Ik weet niet of hij al echt zijn naam herkent of meer reageert op een bekende klank die hij nou eenmaal vaak hoort.
 
Hoi,

Ik zou mij niet zoveel aantrekken van alle ontwikkelingen die bij een bepaalde leeftijd horen. Het zijn maar gemiddelden. Onze knul begon al met zijn 5 maanden dada te zeggen zelfs heeft hij al per ongeluk papa gezegt. Je ziet dat hij er echt mee bezig is. Hij kijkt naar je mond en probeert je dan na te doen. Echt leuk. Alleen als die kleine van jullie dat nog niet doet is dat helemaal geen ramp dat komt vanzelf.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan