Niet onder de douche

Onze dochter van 14 maanden wil niet onder de douche. Ze zet het op een brullen zodra we met haar de  badkamer ingaan. We hebben al verschillende dingen geprobeerd: haar badje in de douchecabine gezet, haar op de arm genomen onder de douche  en ook zittend in de douchebak... het mag allemaal niet baten.

Ze vindt het heerlijk in bad en heeft geen hekel aan water, dus daar ligt het niet aan. Maar het badje moet wel in haar kamertje staan anders komen er dikke tranen. Tsja... en ze past van lieverlee ècht niet meer in het badje. Een groot bad hebben we niet en kunnen we ook niet plaatsen. Wie herkent dit probleem en heeft tips voor ons?

Ook vindt ze het sinds een week of twee vreselijk om op de commode gelegd te worden om te verschonen e/o aan te kleden. Was voorheen ook geen probleem.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, Donna

Hoi hoi,

Misschien een hele rare tip, maar ik wel eens ergens gehoord dat mensen een soort van speciekuip gekocht hadden bij de bouwmarkt. Die kosten niet veel en zijn wel lekker groot.
Zij gebruikten dat ding wel wel voor in de zomer als mini zwembadje, maar mij lijkt dat het om te badderen ook moet kunnen.... Zo heeft het nog een dubbele functie ook.

Groetjes,
Nancy

hoi ik ken het probleem en wij hebben er niet aantoegegeven gewoon doen jij bent de baas , je moet ff sterk in de schoene staan maar anders is het eind zoek doesen is niet erg ga desnoods samen maar hou wel voet bij stuk anders heeft ze je

ik denk dat ze je gewoon aan het testen is kijken hoe ver kan ik gaan ze noemen het ook wel peuter pubertijd ik wil je niet bang maken maar het kan nog erger worden als je haar steeds dr zin geeft

dus gewoon doen en je zal zien na een paar keer is het over
neem wel de tijd voor haar dus niet als je daarna snel nog weg moet ofzo maar savond voor het naar bed gaan
nou s6   en hou je sterk
nicole

Als het badje te klein wordt, is zo'n speciekuip echt een goede tip. Ik zou die douche maar even laten voor wat 'ie is en je dochter lekker in een speciekuip badderen. En proberen haar een nieuwe positieve associatie met de badkamer bij te brengen.

Met onze dochter van 2 is het al net zo'n probleem.   Zodra de kleren uitgaan is het huilen en gillen.   Nu zetten we haar in haar badje terwijl mijn man of ik gaan douchen. Ook heeft ze nu een gietertje, wat zij douche noemt, en zo spelenderwijs gieten we dan water over haar heen of ze doet het zelf
Als wij klaar zijn met douchen, spoelen we haar nog even af met onze douche (weer een gilpartij, maar goed) en dan is het uit bad en afdrogen.
Het gaat nog niet helemaal soepel, maar we hopen   haar toch voor de vakantie (in juli) zover te krijgen dat ze met één van ons meewil. Anders word het gezellig op de camping.
Met onze 2e dochter (nu 7 maanden) proberen we het nu al anders aan te pakken, zij gaat 1 tot 2 keer per week met ons mee douchen. deden we bij de oudste veel minder, want ze vond het badje zo leuk. Hopelijk  blijft zij het dan leuk vinden.

Terug
Bovenaan