Niet onder dekbed blijven

<p>Heeft er iemand wellicht een goede tip? Mijn zoontje is altijd een draaier geweest ib bed. Hij ligt vaak in de gekste standjes. Dit was al in de ledikant en nu in zijn peuterbed nog steeds. Het nadeel nu is alleen dar hij nooit onder zijn dekbed blijft liggen, waardoor hij s ochtends echt ijsklontjes heeft. S avonds een keertje instoppen heeft geen zin. Heeft iemand wellicht een goede tip?</p>
 
Ons zoontje (26m) slaapt onder een ledikantdeken sinds overgang naar nieuw bedje. Wil graag rond de herfst over op een dekbedje. Laken of ledikantdeken lukt me nog wel om strak te trekken tussen de zijkantjes, maar zoontje ligt ook geregeld met blote beentjes 's nachts (was een geheen en weer met wel/geen slaapzak en wil nu al een maand geen slaapzak, maar vaak ook geen pyjamabroek nou ja dan niet ?). Anders is een (zomer)slaapzakje eventueel nog een optie? Maar ben enerzijds blij dat hij er bij ons af is, hoeven we dat niet af te leren ?Heeft jouw zoontje het echt koud 's ochtends? Ik vind het bloter liggen ook zo zieligjes voor mijn zoontje, maar heb ook vaak het idee dat wij als ouders het zo gewend zijn om "toegedekt" te zijn en dat die guppies het eigenlijk helemaal niet zo koud hebben als wij wellicht denken ?
 
Peuterslaapzak van bijv. Puckababy. Het draaien en woelen houd je toch niet tegen en zo ligt hij er alsnog warmpjes bij
 
Ik zou idd een slaapzak nog ff aanhouden, idd die van Puckababy 130cm
of zo'n slaapzak die je op de camping zou gebruiken, om hem aan een deken te laten wennen...
(denk dat wij straks het zelfde probleem hebben.. Zoontje raakt nu al helemaal in paniek van dekentjes)
 
Bedankt voor jullie reacties. Helaas wil hij absoluut niet in een slaapzak slapen. Had al gekeken voor broekjes met van die sokjes eraan, maar krijg ze nergens gevonden. Anders idd gewoon maar sokken eroverheen
 
Witlof for kids heeft speciale Tuck-inn dekentjes. Zelf nog niet geprobeerd want vind ze behoorlijk prijzig maar hoor er goede verhalen over.
 
Terug
Bovenaan