Niet onder dekbed slapen

<p>Hoi,</p><p>ik heb het volgende probleem bij mijn dochter van bijna 3 1/2 jaar. Ze slaapt in een groot eenpersoons bed, echter ze ligt meestal dwars tegen het hoofdeinde aan. Op zich vinden we dat niet zo erg, maar ze ligt hier altijd zonder het dekbed. Een slaapzak is geen optie meer omdat ze zindelijk is en ze deze niet zelf weer aankrijgt. Wie heeft er tips zodat we ervoor kunnen zorgen dat ze in elk geval onder het dekbed gaat liggen. Nogmaals desnoods dwars in bed.</p><p>groetjes Evelien </p>
 
Mijn zoontje is een jaar ouder en slaapt keurig in zijn peuterbedje. Alleen... altijd bovenop zijn dekbedje. Eigenlijk nooit de behoefte gehad om hier iets aan te doen.
Misschien is mijn tip. Laat het gaan.
Of anders leg je een ledikant dekentje over haar heen als je zelf naar bed gaat tegen de kou.
 
Mijn dochter is 2 jaar en slaapt nog in het ledikant en wil écht geen slaapzak meer aan en ook écht niet onder een deken... pfff...
Dus ze slaapt in fleece pyjama met sokken. En als ik s avonds naar bed ga, leg ik toch een dikke deken over haar heen. Soms ligt ze daar s ochtends nog onder, meestal niet.
En ja, ze wordt ook echt wel eens koud wakker.. niks aan te doen helaas. In de winter leg ik een electrische deken onder het onderlaken, dat scheelt veel! 
 
Als ze me s nachts niet wakker zou worden van de kou. Zou ik het ook laten gaan, maar dat wordt ze dus wel en ze wil dan niet meer slapen. S avonds extra toedekken is ook een probleem omdat we niet zonder dat ze wakker wordt op haar kamertje kunnen komen. 
 
Terug
Bovenaan