Niet ongesteld na stoppen met de pil..

Hey iedereen!

M'n vriend (34) en ik (30) proberen momenteel reeds 4 maand om zwanger te worden. Nu heb ik nog steeds geen menstruatie gehad (enkel mijn onttrekkingsbloeding er vlak na). Dus helaas ook geen eisprong.. we vinden het ok en snappen dat we even moeten proberen voor we zwanger geraken, maar het niet weten wanneer ik überhaupt een eisprong zal hebben en we dus voor zoveel nog niet ah proberen zijn, zorgt wel voor wat ongerustheid en stress.

Zijn hier nog vrouwen die dit doorgemaakt hebben/doormaken? Zou ik best al eens naar een gynaecoloog gaan of nog even afwachten?

Aangezien we beslisten het nog aan niemand te vertellen in onze directe omgeving, is het alvast fijn om het hier even te kunnen neerschrijven ?
 
Snap helemaal dat het wachten en niet weten ongerustheid brengt. Mij is altijd gezegd om als soort van regel aan te houden dat het aantal jaren dat je aan de pil was, ook wel eens in maanden nodig zouden kunnen zijn om weer een cyclus te krijgen. Dus slikte je hem 7 jaar, is 7 maanden ontpillen niks geks. Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar vooral, het kan dus wel even duren.. als je je er beter bij voelt kun je altijd overleggen uiteraard met een huisarts of de gyn. Succes!
 
Ik had met de 1e x stoppen pil alleen onttrekkingsbloeding. Toen ik na 3 maanden daarna nog niet ongesteld was geweest naar de ha gegaan. Kreeg verwijzing gyneacoloog voor paar maanden later. Op de dag dat ik daarheen moest deed ik smorgens nog ff test voor geval dat en was ik zwanger. Toen al 14 weken. Dus ben gewoon na de 3 maanden ineens zwanger geraakt 
 
Merci voor jullie reacties!
Als ik jouw richtlijn wat volg, zou het ontpillen bij mij ongeveer zo'n 10 maand duren. In dat geval zit ik zelfs nog niet ad helft.. dus mss is nog wat extra geduld dan nog niet slecht ??
Oh amai, dat is snel gegaan! Ik deed ondertussen reeds 2 negatieve zwangerschapstests.. dus het lijkt onwaarschijnlijk dat dit bij mij het geval is. Wel onlangs wat bruinrode afscheiding gehad, zonder dat m'n menstruatie erdoor kwam en nu weer niks meer. Dus wie weet!
 
Hoi,
Ik weet niet of het klopt van die richtlijn, ik hoor ook veel dames die gewoon wel snel ongesteld worden. 
Ikzelf werd ook niet ongesteld na stoppen met de pil. Het duurde voor mij uiteindelijk 8 maanden voor ik voor het eerst ongesteld werd. Daarna bleef het onregelmatig. Een jaar na het stoppen met de pil werd ik pas doorverwezen naar de gyneacoloog en uiteindelijk zitten we nu alweer 8 maanden bij de fertiliteitskliniek.
Niet een al te positief verhaal dus helaas. Ik zou wel als je na een half jaar nog niet ongesteld bent eens naar de huisarts gaan. Ik sportte bijvoorbeeld ook enorm veel en ben daar ook mee geminderd om te kijken of dat zou helpen, misschien heeft je huisarts nog ideën over hoe het zou kunnen komen. 
Maar ik zou het nog wel even de tijd geven.
 
Ik heb momenteel een afspraak gepland voor binnen 2 maand.. dus inderdaad een half jaar dan na het stoppen met mijn pil. We zien wel! Doet alvast goed het eens te kunnen aftoetsen.
Jammer dat het bij jou een minder positief verhaal is, heel veel moed alleszins voor je verdere traject bij de fertiliteitskliniek! Hopelijk krijg je toch uiteindelijk de uitkomst waarop je hoopt! ?
 
Hee,
Even de andere kant. Ik was wel meteen ongesteld na 4 weken. En sinds dien ook gewoon regelmatig. Dit is ondertussen al 16 rondes geleden, dus helaas ook geen goede uitkomst. Hiermee wil ik dan vooral zeggen of je nu snel of niet snel weer regelmatig bent betekent niets voor daarna, een snelle zwangerschap. Ik hoop dat je snel duidelijkheid heb als in ongi en dan lekker snel zwanger!!
 
Terug
Bovenaan