niet ongesteld, niet zwanger

A

Anoniem

Guest
ik ben bang.
ik heb heel erg lang de pil geslikt en ben daar een aantal jaar geleden mee gestopt. toen ik niet uit mijzelf ongesteld werd (anderhalf jaar lang, waarschijnlijk ook vanwege schildklierproblemen, die zijn inmiddels wel opgelost) ben ik toch maar weer aan de pil gegaan om in ieder geval weer het gevoel te hebben gezond te zijn.
nu ben ik net gestopt met de pil, omdat ik zwanger wil worden. Een paar dagen geleden had ik (volgens het pilritme) ongesteld moeten worden, maar dat is niet gebeurd. Voor de zekerheid een testje: ook niet zwanger. Opeens moet ik nu weer denken aan de periode dat ik niet ongesteld werd en bekruipt me de angst dat ik missschien wel onvruchtbaar ben.
natuurlijk heeft de huisarts gezegd dat het wel even kan duren voordat mijn lichaam de menstruatiecyclus weer oppikt en dat zo'n vroegere menstruatieloze periode helemaal niets hoeft te zeggen over vruchtbaarheidskansen (zeker niet nu mijn schildklier weer goed functioneert).
toch ben ik bang.
ik wil zo graag een kindje.

he pipootje !!!

Een vriendin van mij     (en haar zus) zijn nadat ze van de pil af waren allebei een heel jaar niet ongesteld geweest en nu ; 1 heeft 2 kids, de ander is nu zwanger van de eerste... het hoeft niets te betekenen, maar laat het uitzoeken in het ziekenhuis.. een ferteliteitsarts kan je misschien wel verder helpen. Ik heb zelf ook een kinderwens,maar weet nooit wanneer ik een eisprong heb en daarbij is  er ook nog een probleem omtrent het gemeenschap hebben. Maar genoeg over mij.. misschien kun je dit eens bespreken met een gyneacoloog, al is het alleen maar om zeker te zijn dat alles oke is !
Doen hoor !!!   Veel succes, ik duim voor jullie...

liefs nanny

Terug
Bovenaan