Niet ongesteld worden toch zwanger raken ?

<p>hallo !  Ik heb op 18 februari een miskraam  gehad en ben daarna op 1 april weer ongesteld geworden . Nog steeds niet ongesteld maar ook een mega negatieve test .  Wel gevoelige tepels , bruine afscheiding en erg zweten . Nu was mijn vraag of ik wel vruchtbaar ben of dat ik moet wachten tot ik weer ongesteld wordt …  wie kan mij hieruit helpen ?? Maak me zo’n zorgen namelijk    veel liefs van mij </p>

Het beste is om even af te wachten.
Ik weet niet of je ook een curretage hebt gehad? Dan kan het wel 3mnd duren voor je weer ongesteld bent.
Wanneer het langer duurt kun je het navragen bij HA of gyn. Er kunnen dan namelijk verklevingen zijn.

hoi hoi ,
nee geen curratage , ik heb vaak dat ik een menstruatie oversla . Toch maak ik me hier een beetje zorgen om omdat de eerste keer gelijk is misgegaan en ik bang ben dat dit aan mij ligt , ik wil de clear blue ovulatie testen gaan proberen , heb jij daar ervaring mee ? 
veel liefs en bedankt voor je reactie 

Je hoeft in elk geval niet eerst te menstrueren voordat je een eisprong zou kunnen hebben, maar dan is timing natuurlijk wel lastiger om opnieuw zwanger te worden. Ik had 8 maanden na mijn bevalling een positieve test in handen, en had geen menstruatie gehad in de tussentijd bijvoorbeeld, die eisprong komt namelijk in principe voor de menstruatie. Maar na elke zwangerschap (of die nu wel of niet resulteert in een levend kindje) kan je lijf hormonaal nogal van slag zijn en kan het langer duren voordat je weer een eisprong hebt (en kort daarop een menstruatie of een zwangerschap). Op dit moment in je cyclus zou ik waarschijnlijk niet meer beginnen met ovulatietesten, gezien de kans best groot is dat je je eisprong dan toch al gemist hebt, al zou het natuurlijk ook kunnen dat je zelfs nog voor je eisprong zit.
Als je vaker een menstruatie overslaat zou ik ook niet per se voor de clearblue gaan gezien je dan waarschijnlijk lang moet testen om een eisprong te vinden, en clearblue is nu eenmaal niet de goedkoopste test op de markt. Als je per se die test wil gebruiken zou ik hem waarschijnlijk naast een goedkopere test gebruiken en dan clearblue pas gebruiken vanaf dat je op de goedkope test iets eisprong achtigs denkt te vinden.
Let wel op: bij langere en onregelmatige cycli komt een permanent verhoogd LH vaker voor en zijn ovulatietesten wat minder betrouwbaar, al is dat geen reden om ze nu niet te proberen te gebruiken. Eventueel kan je met het overslaan van menstruaties/onregelmatige cyclus naar de huisarts gaan om daar onderzoek naar te laten doen en advies over te krijgen. Nu net na een miskraam is een wat langere cyclus nog geen reden voor paniek, maar als je dat voor je miskraam ook al had (en je toen niet aan hormonale anticonceptie zat) kan dat wel reden zijn om onderzoek te doen, maar daarvoor zul je naar de huisarts moeten met een iets uitgebreidere beschrijving van hoe je cyclus er dan uitzag, al is de kans wel groot dat ze er nu nog even niks mee doen omdat je ondanks die cyclus in elk geval wel tenminste een keer zwanger bent geraakt.

Als je vaker 1 overslaat zou ik even afwachten of flink wat ovulatietesten inslaan. Kijken of je daarmee een eisprong ziet.
Je hormonen zijn sowieso na een miskraam wat van slag.

Terug
Bovenaan