Niet op de buik willen liggen

<p>Ons mannetje is 3 maanden en vind op de buik liggen van begin af aan al niet leuk. Hij begint er snel bij te piepen/huilen en ook nu nog houd hij het max. 5 minuutjes vol. Vaak ligt hij dus niet op z'n buik. Gemiddeld zo'n 2a3x per dag hooguit 5 minuutjes dat we even oefenen.</p><p>Ik ben bang dat dit kwaad kan voor z'n ontwikkeling? Is het erg dat hij nauwelijks op zijn buik ligt? Hij is verder wel redelijk sterk in zijn nek enzo. </p>

Nee, niet erg.

3x 5 min per dag is genoeg. Mijn zoontje had dit ook. Op gegeven monent ging het steeds beter.  Nu is hij 6 maanden en is het geen probleem meer.
Niet druk om maken hoor :)
Succes!

Ugh same met onze dochter! Gelukkig gaat t steeds beter, maar zodra ze huilt op dr buik pak ik haar op zodat het niet iets negatiefs wordt.. wat wel leuk is, is vliegtuigje spelen en daar wordt haar nek iig sterker van..

Hier ook gehad bij beide kindjes. Toen mijn dochtertje om ging rollen van rug naar buik met 4 maanden vond ze er nog steeds niets aan. Nu is ze 8 maanden en speelt het liefst op haar buik.

Mijn zoontje wilde dat ook nooit. 5 minuten hield hij echt niet vol. 1, hooguit 2 minuutjes en het was huilen geblazen. Uiteindelijk draaide hij zelf met de 4 maanden al naar de buik. Hij hield t toen nog niet lang vol, vond t gewoon noet fijn denk ik. Nu is hij 6 maanden en ligt bijna alleen maar op zijn buik! Geen peil op te trekken dus. Komt vanzef allemaal goed. Don’t worries!!

Mijn dochter is nu 6 maanden en vindt het nog steeds niet leuk. 5 minuten is echt haar max. Van rug naar buik rollen kan ze ook nog steeds niet. Nou en? Ieder kindje ontwikkelt zich anders en over 18 jaar kan ze echt wel lopen ;) Zo loopt onze dame mentaal weer voor op leeftijdsgenootjes. Iedereen is anders; maar goed ook!

Mijn dochter is 3.5 maand en wou met 3 maanden ook echt niet op haar buik. Was meteen mopperen. Nu vind ze t wel interessanter en oefenen  we op de comode 1min bij elke luier wissel en tijdens het spelen  wat langer. Merk dat ze t nu leuker vind omdat haar armpjes wat sterker zijn.  En haar hoofd beter omhoog kan houden om rond te kijken. Op de commode of tafel  vind ze t ook leuker omdat ze dan de kamer kan overzien

Mijn dochter is 3.5 maand en wou met 3 maanden ook echt niet op haar buik. Was meteen mopperen. Nu vind ze t wel interessanter en oefenen  we op de comode 1min bij elke luier wissel en tijdens het spelen  wat langer. Merk dat ze t nu leuker vind omdat haar armpjes wat sterker zijn.  En haar hoofd beter omhoog kan houden om rond te kijken. Op de commode of tafel  vind ze t ook leuker omdat ze dan de kamer kan overzien. 
Bij mij ws wel advies om veel te oefenen zodat ze haar armen sterker maakt.  Ivm tijgeren en kruipen dan heeft ze daar  voordeel mee
Geef hem de tijd komt wel goed

Terug
Bovenaan