Niet op de rug willen

<p>Ik zit een beetje met de handen in het haar. Mijn dochter van 10 weken wil niet op haar rug liggen. Niet in de box, bed en kinderwagen. Dan is het brullen en dit houdt ze zomaar 30/40 minuten vol totdat ze wordt opgepakt. Nu ben ik er achter dat ze een buikslaper is dus de nachten gaan gelukkig goed. Overdag op de buik lukt niet, het enige waar ze in slaapt is de draagzak of de maxi cosi als we gaan wandelen. Behalve dat mijn rug na 10 weken aardig kapot is door het dragen vind ik het ook wel eens fijn om rustig te kunnen douchen of eten. Vandaag bij de osteopaat geweest, voor iets anders, maar die zag niks wat er op kan wijzen waardoor dit komt. Heb het matras al verhoogd, zachte dekentjes gebruikt maar niks helpt. Herkent iemand dit? Is het een fase? Of heeft iemand nog tips? </p>

mijn dochter is 11 weken en ligt wel op haar rug, maar niet heel  graag. Slapen doet ze wel op haar rug of op haar zij. In de box of op de bank liggen is maar 2 minuten goed. Wat ze wel heeeel fijn vindt is de wipstoel! Heb je die? Ik heb een heel goedkope van Kidsriver, het hoeft geen duur ding te zijn.. maar ze brengt er heel wat uurtjes in door. Ze vindt het heerlijk om zo om zich heen te kunnen kijken, 1000x leuker dan op haar rug! 
Veel babys liggen niet graag op hun rug hoor.. ze willen graag zitten en alles zien. Al is het bij jouw kindje wel wat extremer dan gemiddeld zo te lezen ?

Idd, veel kindjes liggen niet graag op hun rug. Maar baby's met bijv verborgen reflux al helemaaal niet. Heb je dit al uitgesloten?

Een wipstoel hebben we, dat is ook voor 10 minuten voldoende.. dan lijkt t vooral of ze zich verveelt.
tot voor een paar weken terug dacht ik inderdaad aan verborgen reflux maar de symptomen zoals wegslikken zijn al veel minder.. ??‍♀️

Herkenbaar. Mijn dochter zoveel gedragen.. kinderwagenbak was krijsen, maar maxicosi ging wel. Ze slaapt altijd op haar buik, althans toen het veilig kon. Het wordt wel beter hoor, bij mij kon vanaf een maand of 4 de kinderwagenbak ineens wel, hoewel niet van harte. En nu is het nog steeds een meisje dat altijd rechtop wil en geen fan is van de buggy. Even volhouden dus, en af en toe even uitproberen :)

Ik weet niet of het altijd al zo geweest is? Hier sloop het er langzaam in en uiteindelijk bleek ons dochtertje een dubbele oorontsteking te hebben. Wanneer ze dan op de rug liggen, komt er druk op de oren en dat doet pijn. 

Nee zeker niet altijd zo geweest. Tot 6 weken sliep ze gewoon op haar rug en de eerste weken ook in de kinderwagen bak. Osteopaat zei wel dat we de oren nog kunnen checken. Ze heeft verder geen koorts en is een blije baby, als ze wordt vastgehouden. Had jou dochter andere klachten toen ze oorontsteking had?

Mijn kindjes werden vanaf dat ze ongeveer 6 weken waren steeds moeilijker om zo weg te leggen in bed of waar dan ook. Mijn dochtertje woonde in de draagdoek tot ik het weer kon afbouwen vanaf een weekje of 9 a 10. Dat deel is dus wel herkenbaar. Er was ook niets met ze aan de hand verder. Gewoon de wereld willen zien, maar nog niet aankunnen ofzo. 
Wel veel ervaring met oor ontstekingen. Maar ze bleven altijd even vrolijk, geen koorts, niet moeilijk doen met eten/drinken, alleen wat onrustiger met slapen, maar ook niet bijzonder veel moeilijker dan anders. Soms hoor je ouders waarvan hun kind het uitgilt van de pijn, dat hebben die van mij dus niet. Hoe ik een oorontsteking merk... Ze krijgen een loopoor. Dat gaat het slapen weer zoals gewend. Dus andere klachten hoeven er niet te zijn. 

Terug
Bovenaan