Niet op rug kunnen liggen

Als ik op mijn rug lig krijg ik een heel naar gevoel in mijn midden rug/zij en ook in mijn buik word het veel gevoeliger. Ik had het vannacht heel erg en nu net ook, en mijn kat wilde bij me liggen en dat deed dus ook veel pijn in mijn buik. Het is vooraal onder mijn borsten, bovenste deel buik.<br />Weet iemand wat dit is?<br /><br /><br />
 
Hoever ben je in je zwangerschap? Vaak vanaf 20 weken kan je niet meer op je rug liggen omdat de bloedtoevoer wordt afgekneld. Dit kan voor pijn en ongemak zorgen. Bij sommige is dit al eerder of later in de zwangerschap.
 
Ja ik weet inderdaad van benauwdheid en duizelig enzo, maar ook als ik wel op mijn rug lig maar wat rechterop doet mijn buik echt pijn als de kat bij mij komt liggen

Ik ben 26+3
 
Wat vervelend, zijn het geen harde buiken? Er wordt wel aangeraden om op een gegeven moment op je linker zij te slapen ivm bloed toevoer en benauwdheid. Misschien helpt dit?
 
Ik slaap ook op mijn zij, maar rol geregeld op mijn rug, vond ik altijd een heerlijke houding. En ik heb zelf geen last van duizeligheid of benauwdheid. En nee ik heb geen harde buiken...
 
Dat herken ik ook wel. Is iets van de laatste week, anderhalve week, ik ben nu 27 weken zwanger. Ben een rugslaper, dus wordt geregeld wakker met het nare gevoel, dus draai ik weer op mijn zij. Dat duurt ook maar even, want dan wordt er flink getrapt richting het matras en mijn lever/nier? wat dan weer een flinke pijnscheut geeft. Op mijn linkerzij/arm is nog geen optie, daar heb ik 11 januari de moeder en kind prik gehad en heb ik nog steeds flink last van. ? Hier bestaat de nacht dus vooral uit veel draaien en wakker zijn.
 
Terug
Bovenaan