Niet op school plassen

<p>Hallo allemaal, </p><p> </p><p>Onze zoon van 4 jaar gaat sinds 2 weken naar de basisschool.  Het gaat goed, en vind het leuk. Hij wil alleen niet op school naar de wc. Hij houd het op tot we thuis zijn. Nu gaat dat op zich nog, omdat hij nu alleen nog ochtenden gaat.</p><p>Hij vind het vieze stink wc's en snapt het idee van de wc ketting niet helemaal.  Hij gaat altijd met een kindje die ouder is mee naar de wc zegt de juf, maar doet daar blijkbaar niks. Ik heb de juf al gevraagd of ze er op wil letten, maar ik kan me voorstellen dat ze daar geen tijd voor heeft.</p><p>Is dit een kwestie van loslaten of hebben jullie nog tips? </p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Mijn broertje heeft dit heel lang gehad. Hoorde het ook van mijn neefje laatst. Daarnaast kwam ik op internet een website tegen over meest voorkomende angsten bij jonge kinderen en daar staat verbazingwekkend vaak het toilet op. Wat je ermee kan doen weet ik echt niet maar hoop je gerust te stellen door te vertellen dat je zoontje niet de enige is. Wellicht kan de school hierin wat meer helpen? Of anders de huisarts? Misschien bij het afzetten van je zoontje eerst samen met hem naar het toilet? Jij kent hem het beste, wellicht dat jij er wel achter kan komen wat het is? 
Mijn moeder zei over mijn broertje altijd ; als de nood echt hoog is gaat ie vanzelf. Snap dat dit niet fijn aan kan voelen maar er zit natuurlijk wel wat waarheid in! 
 
Ik kan van mijzelf herinneren dat ik ook bijna niet ging. Gewoon omdat ik liever thuis ging en het ook nooit een probleem is geweest. Ik zou proberen te achterhalen of het echt een probleem is voor hem. Zo ja dan zou ik een plannetje maken met de juf en het anders aan hem over laten.
 
Terug
Bovenaan