Niet op wc of potje willen

Mijn dochtertje wordt binnenkort 4 jaar en wil absoluut niet op de wc of op het potje.
Potje in de huiskamer helpt ook niet en ze weet verder precies wanneer ze moet plassen of poepen dat is het probleem niet maar op wc of potje gaan ho maar. Mevrouwtje houdt het  op tot ze bijna uit elkaar ploft en van ellende laat ze het  dan maar lopen.
Beloningsysteem enz. werkt niet. Ze gaf laatst al aan dat zij wel zou bepalen wanneer ze naar de wc zou gaan. Pure machtstrijd dus maar hoe doorbreek je dan??
Wanneer we haar naar de wc brengen dan is het gillen, schreewen en schoppen op een manier zoals we haar nog nooit hebben gezien. Wie weet raad!!!
 
Hoi,

Ieder kind heeft natuurlijk zijn of haar eigen tempo, maar uit je verhaal lijkt dit toch wel een probleem te worden/zijn.
Misschien is het toch verstandig om dit eens voor te leggen aan iemand die hier verstand van heeft!
Hoe langer je met zoiets wacht hoe meer die negativiteit over de wc/potje de overhand gaat nemen!

Laat even weten hoe het gaat

Gr MJ
 
Heel herkenbaar mijn dochter wordt in dec 4 (duurt nog even) maar zij geeft de zelfde reactie belonen straffen noem maar op niks helpt terwijl ze met 17mnd op het potje plaste van de week vroeg ze(vlak voor t douchen slimmerik) of de luier al af mocht ik zei tuurlijk maar als je moet plassen? jaaa weet ik wel is haar antwoord kom ik 5 min later haar helen voor de douche...heeft ze zonder pardon haar plas op de bank gedaan griezels wat was ik boos ik zit er wel over te denken om eens naar   iemand toe te gaan die er meer van weet en ze weet drommels goed dat straks op de kleuterschool het niet meer mag haar antwoord hierop is dan doe ik het wel nu nog niet dus pure machtstrijd krengetje
 
Terug
Bovenaan