Niet poep zindelijk

Mijn zoontje is 3,5 en niet poepzindelijk. Elke ochtend zetten wij hem op zijn potje, bij elk plasje mag hij een sticker plakken Ondertussen zit zijn potje vol met ' plasstickers' en maar 4 poepstickers waarvan er 2 een halve poep was , (de helft zat in de luier.) Hij poept dus niet ( amper) op het potje. Hij geeft s' ochtends weleens aan dat hij moet poepen, wat hij vervolgens niet doet, maar de rest van de dag niet. We hebben veel geprobeerd, onderbroek onder de luier, hele dag in zijn blote billen laten lopen, oefenbroekje, feestje maken bij plassen op potje, beloning als hij toch poept op potje ( 2x echt) maar poepen blijft een ding. Zodra wij de luier aandoen om naar buiten te gaan dan poept hij deze binnen 5 min vol en daarna een drama om deze te verschonen.
Wij zijn begonnen met potje aanbieden toen hij 2 jaar werd. Even gelaten toen zusje geboren werd, maar met 2,5 jaar elke dag. Hij begrijpt wel dat hij op potje moet poepen, hij is ook super trots als hij een plassticker verdiend en wijst dan ook naar zijn poepstickers: ' die met poepen hé mama?' Wat kunnen wij nog meer doen?

Ik lees mee! Onze dochter, 3,5 jaar,  is al een tijdje zindelijk. Voor plassen... Alle plasjes gaan zonder moeite op de wc, het stickers plakken is al lang verleden tijd, want plassen op de wc is inmiddels normaal. Ook ergens anders plast ze prima, dus we gaan zeker zonder luier de deur uit. Maar dan het poepen.. Ze voelt precies wanneer ze moet poepen. Ze geeft dit aan, gaat sinds een paar dagen ook naar de wc, maar zegt dat 'hij komt niet, mama'. Vervolgens wil ze een luier om en deze is direct vol.. Ze lijkt het eng te vinden om op de wc te poepen maar kom er niet achter waarom. Ben benieuwd naar de tips! 

Mijn dochter van 3.5 is sinds een maand of 4 zindelijk wat plassen betreft. Poepte eerst nog vaak in de broek. Wacht nu vaak tot ze een luier om heeft met slapen (ze slaap nog smiddags bij de opvang) en poept dan. Een enkele keer lukt het wel op de wc. In de broek poepen deed ze vrijwel nooit meer,  sinds deze week. Sinterklaas drukte ofzo? Mijn dochter zegt vaak dat poepen op de wc niet lukt,  volgens mij snapt ze nog niet dat poepen wat moeilijker gaat dan plassen. Ik ga er vanuit de het vanzelf wel goed komt.

Kan met de zithouding van doen hebben? Ideaal gezien moet het in hurkzit. De mijne poept altijd staand of liggend, zittend vind ze niet fijn.

wellicht gewoon geen luier meer om doen..
Door je kindje nog steeds af en toe overdag een luier aan te doen, heeft hij ook geen reden om echt op de wc te gaan poepen.
Onze zoon van 3.5 krijgt alleen een luier om voor het slapen, overdag geen. Als we op pad gaan neem ik reservekleding mee en wat spullen om te poetsen. 
Onze jongste was trouwens ook geen fan van het potje maar wilde wel graag direct op de wc. Wellicht ook nog het proberen waard. 

Terug
Bovenaan