Niet poepen!!

Hallo mama's,

Mijn zoontje heeft al 3 dagen niet gepoept!
Vandaag zat er echt een heel klein hard poepie in zijn luier en stinken joh het was niet groter dan een erwt! Hij probeerde het ook echt eruit te persen en toen zag ik echt harde poep en dat floepte zo weer terug!
Ja erg smakelijk he! Maar het is zo zielig!
Hij krijgt bv en fruit en groente hapjes al een tijdje en heeft niet iets nieuws gegeten?!
Ook geen pap, waardoor zou het komen, of liever hoe komt hij er vanaf?!

Ik heb vandaag nog Laxo siroop van roosvicee gekocht maar hij wilde het absoluut niet drinken! Hij wil de laatste tijd zowiezo geen fles!

Heluuup

Liefs Nesie

Hoi nesie,

Mijn zoontje kan af en toe ook moeilijk tot niet poepen.
Ik koop dan nog wel eens een potje van olvarit fruit en die die met pruimen.
Het duurt soms even, maar daar kan mijn zoontje dan wel van poepen.
Ook van het potje met rozenbottel erin. Die werkt ook nog wel eens.
Misschien kun je dat proberen??

Liefs marielle en yordi 16-1-'08

Aaaaah zielig he, die harde poep. Norah heeft dat ook gehad toen we net twee weken met de groentehap waren begonnen. Haar onlasting was zo vast geworden, dat ze het er bijna niet uitgeperst kreeg. We hebben het twee dagen aangekeken maar toen we haar moesten gaan aanmoedigen als ze moest poepen (het leek wel een bevalling: goed zo meisje, duwen maar, inclusief washandje op haar voorhoofd, pfoe!), was de maat vol. Ik heb het consultatiebureau gebeld en kreeg de volgende tips bij verstoppingen:

- wees zuinig met worteltjes, deze kunnen een stoppende werking hebben... (dat was bij ons de hoofdoorzaak), groente als courgette daarentegen is licht verteerbaar
- roosvicee laxo werkt inderdaad goed, maar zo te lezen wil jouw kindje dat niet, dus je kan het ook door het fruithapje doen dat je ´s ochtends geeft of met yoghurt als toetje na de groentehap, de yoghurt zelf werkt namelijk ook laxerend
- ik mocht ook 20 of 30 cc sterk verdunde appelsap of sinasappelsap geven (niet meer en echt goed verdunnen!)
- een paar druppeltjes olijfolie door de fles of een theelepeltje olijfolie door de groentehap
- de anus insmeren met vaseline en die een beetje masseren, dat maakt dat de poep wat makkelijker naar buiten glijdt  (is niet erg smakelijk, maar heeft bij Norah wel geholpen)
- gemaalde rozijntjes door de maaltijd
- niet teveel banaan, want dat stopt ook, kiwi laxeert daarentegen, ik geef door de yohgurt soms een halve kiwi in heel kleine stukjes
- lichtbruin brood met margarine is ook goed voor de darmen

Succes!

Jamie

P.s. Als iemand denkt "hee, waar ken ik deze tips toch van?": ik heb ze inderdaad ene paar weken geleden ook al gepost.

Hoop dat je al wat aan voorgaande tips heb gehad.
Wat wij ook weleens doen, is met de thermometer de kringspier wat prikkelen. Dus zachtjes wat rondjes draaien. Vaak komt het daarna wat op gang en erop letten wat je te eten geeft.
Deze methode wordt door het consultatiebureau afgeraden en door de kraamverzorgster aangeleerd.... (handig, van die tegenstrijdige adviezen).
Het werkt wel, maar doe het niet te vaak dat kun je dingen beschadigen (zegt het CB).

Jeee het is gelukt!! Mijn mannetje heeft met pijn en moeite gepoept!!
Tjonge wat een klus!
Ik heb hem een heel potje met pruimen/abrikoos gegeven en met een thermometer erin gestopt en toen begon meneertje zijnn best te doen met persen en als het te pijnlijk werd huilde hij even en liet ik hem gewoon even lekker bloot spelen en  heeft ie zelf eruit geperst, geoon zo op een kleed!
En nu is ie heerlijk gaan slapen na al het zware werk!!

Meiden bedankt voor jullie tips!!

Liefs Nesie

Terug
Bovenaan