<p>Hier een mama die ten einde raad is. Mijn zoontje wordt in augustus 4 en is nogsteeds niet poep-zindelijk. </p><p>Al anderhalf jaar geleden zijn we begonnen met potjes, hij plaste hier al vrij snel in. Na de geboorte van zijn broertje zijn we even gestopt om vervolgens het zindelijk worden weer op te pakken. Inmiddels is hij volledig plas-zindelijk, hij gaat nog niet uit zichzelf naar de wc maar plast ook niet meer in zijn luier/onderbroek ook niet op de opvang. Zelfs s'nachts is hij geregeld droog om vervolgens s'ochtends keurig een grote plas in de wc te doen. </p><p>Na weken proberen zonder luier met alle gevolgen van dien (hij poepte 2x per dag in zijn onderbroek, op een gegeven moment lukte het me echt niet meer het geduld op te brengen alles vriendelijk en positief te benaderen) heeft hij nu toch weer een luierbroekje aan (die dus volledig droog blijft). </p><p>We zetten hem dagelijks op de wc, proberen hem te stimuleren met stickerkaarten en hebben alles al geprobeerd. (het potje wil hij niet meer op want 'die is niet voor grote jongens', een luier in de wc hielp niet, zelf een luier aandoen als hij moet poepen ook niet, we lezen boekjes met hem laten hem filmpjes kijken etc.). </p><p>Als hij nu gepoept heeft verschonen we hem op de wc (zonder tijd te rekken als de poep al in zijn luier zit), doen zijn luier af, doen de poep in de wc en spoelen vervolgens door (deze week riep ie vrolijk 'doei my friend' tijdens het doorspoelen ;-)). En elke plasbeurt moet hij ook even proberen te 'drukken'. Hij geeft zelf aan het spannend te vinden, dus we zitten er in alle rust naast om hem te helpen als hij aangeeft te moeten poepen. </p><p>Ik ben vooral op zoek naar gouden tips, wat hebben wij over het hoofd gezien? En eerlijk gezegd voel ik me best alleen in deze situatie omdat al zijn vriendjes al zindelijk zijn en het nergens een probleem lijkt te zijn ('mijn kind werd wakker wilde geen luier meer aan en was zindelijk')... Ik hoop dat iemand me kan helpen! </p>