niet praten

Dames,

Wij hebben een zoontje van  20 maanden  die nog geen woord spreekt.Hij is ons tweede kindje.We hebben er ook nog 1 van 4 jaar.Hij brabbelt er genoeg op los maar helemaal niks verstaanbaars.Geen papa - mama of die.Helemaal niks.Hij is ook niet doof .Nu moeten we daarvoor eind januari extra voor controle bij het CB terug komen.Heeft er hier iemand ervaring mee of tips?
We lezen hem al veel voor vindt hij erg leuk, ook benoemen we alles met de daarbij eventueel bijbehorende geluidjes.
Ik hoor graag van jullie!

Groetjes, darja
 
hi Darja

joh, dat klinkt bekend. hier loopt ook zo'n lekker ventje die nog niks zegt, jawel, hele brabbelverhalen, maar dat is echt zijn eigen taal. mijn man kon ook pas met 24 maanden praten. die is toen geopereerd aan zijn tongriem. we kijken het met ons jongetje nog even aan, wie weet krijgt hij toch nog de smaak te pakken van het Nederlands. ons jongetje is wel een 'kat uit de boom' kijkertje. dus hij snapt het wel, maar wil geen commentaar leveren. een kleine politicus in de dop wellicht?

sterkte met alle gesprekken en onderzoeken. t is moeilijk vanaf een afstand iets bemoedigends te zeggen.

groetjes miep
 
hai
mijn zoon begon na zijn tweede jaar een beetje verstaanbare woorden rond te roepen..
we hebben hem een cd speler gegeven met van die microfoontjes eraan, en dit gaf in 1 week tijd veel verbetering...
samen met de plop muziek lukte het dus aardig..
nu is hij 4,5 jaar en is nu helemaal verstaanbaar voor de omgeving...
dus even geduld, maar een cdspeler(van bartsmit) onder de kerstboom kan de ontwikkeling verspoedigen
succes
 
Terug
Bovenaan