niet praten

hallo

ik wilde graag eens weten of er meer moeders zijn die een kind van 3.5 jaar heb en die nog niet echt praat bv ik wil en mag ik enzo.mijn zoontje die kan alleen maar de kern worden zeggen en het word langzamerhand frustreerend ook mede door de buitenwereld hoor.moest op logopedie van het c buro.daar zit hij nu op en er is wel vooruitgang maar ik ben zo bang dat hij niet naar de kleuterschool kan in maart.

groetjes
 
Hoi
Allereerst, hij kan echt wel naar de kleuterschool. Daar zullen ze dan ook wat extra aandacht aan hem besteden, daar is een school ook voor: om te leren, ongeacht wat voor niveau. Onderwijs op maat heet dat. En tuurlijk, als na een jaar of 3 of 4 blijkt dat het niet lukt, dan wordt er getest (dat kan vaak pas in groep 3 á 4) wat er aan de hand is. Maar das nog zo'n eind weg.
En ja, het is je inmiddels wel duidelijk dat de meeste kinderen van 3,5 volledige zinnen uitsprekn, maar het kan best zijn dat hij, in combinatie met logopedie, ineens in groep 1 een hele vooruitgang maakt.
Logopedie is absoluut een must!!! Heel belangrijk! Dus zet dat wel door!
Komt vast goed!
Groeten Sjana (ben juf van groep 3)
 
hoihoi, mijn oudste zoon is nu ook 3,5 jaar oud en ook ik loop bij de logo, Ben begon pas na zijn tweede verjaardag een beetje te praten, twee woord-zinnetjes, en is  nu nog  niet geweldig, gaat beter, maar we zijn er nog niet.

Bij ons zijn ze nog niet begonnen met spraakbegeleiding, maar zijn alleen nog aan het kijken naar zijn taalbegrip, dat doen ze met een soort spelletjes, hij vind het hartstikke leuk, de logopediste is een lieve meid, dus ook wij gaan zeker door en hopen dat Ben zijn achterstand een stuk heeft ingehaald wanneer hij eind oktober naar school gaat.

succes meid liefs linda
 
Sophie is bijna 2, maar zegt ook weinig. We zijn bij de Kinderarts geweest en die wil haar over een half jaar weer terug zien, als ze dan nog niet veel praat moeten ook wij met haar naar de logopedie. En tuurlijk mag hij naar de kleuterschool. Dan maken ze idd extra tijd voor hem vrij om aan zijn spraak te wennen.

Groetjes Sonja
 
hoi,
mijn zoon was 3 toen hij nog zo praatte.
we hebben hem met zijn derde verjaardag een kindercd peler gegevn met microfoontje.
kon hij mooi mee zingen met de kabouter plop liedjes en na 3 weken duidelijk verschil.

hij is nu 5 jaar en is net klaar bij de logopedie.
hij zit boven het gemiddelde met zijn spraak en woordenschat.
het gaat erg goed.

mijn zoon is overigs (zag nog een topic van je staan)met 3 jaar en 3maanden zindeljik geworden.
ineens uit zichzelf.

groetjes
 
Terug
Bovenaan