niet romantisch

Hallo allemaal dit is mijn eerste stukje hier!

Mijn man en ik hebben in November besloten dat we er nu klaar voor zijn, we willen heel graag een kindje daar zijn we samen over uit. Best heftig! Met elkaar  naar bed gaan  krijgt nu zo'n andere lading... Zeker als je gunstige dagen gaat berekenen, weg romantiek, we moeten dit weekend aan de bak lieverd!
En dan dat wachten tot je ongesteld moet worden... afgrijselijk!
Ben dus net een week te laat ongesteld geworden 3 tests gedaan, maar nee niet zwanger en maar niet ongesteld worden. Uiteindelijk geprobeert om me te onspannen... en ja hoor daar kwamen de ! Ook wel weer blij om.. ben ik tenminste nog vruchtbaar ( je gaat rare dingen denken). Verschikkelijk hoe je geest je lijf kan beinvloeden, ik voelde me zo zwanger! Maar ja als je er vanuit gaat dat het wel 365 dagen kan duren voordat je zwanger bent... dan valt 1 mnd wel weer mee..

Dus daar gaan we dan: Ronde 2 voor ons 1e kindje!
 verwacht op 4 feb.
Gunstige dagen getracht te berekenen na cyclus van:30,30,37,37,43 ik hou het maar op 37 dagen. En dan maar "klussen" zoals ik in andere stukjes las! (ik heb nog niet alle afkortingen door... zit me af en toe rot te peinzen)
Trouwens fijn om te lezen dat andere ook zulke lange cyclussen hebben vond me alweer zo vreemd.

Erg leuk dat ik dit forum tegen ben gekomen, leuk om dat grote geheime plan waar je mee bezig bent te delen, samen hopen en duimen!

Iedereen een vruchtbaar 2007 toegewenst en ... klus-ze!
Liefs 365

ben 35 en mijn vriend en ik hebben ook besloten dat we het willen,inderdaad niet romantisch voor mijn vriend is het iets minder maar ik vind inderdaad dat er wel romantiek aan te pas moet komen.gr hou vol!

Hoi,
Je bent je bewust van wanneer je het vruchtbaarst bent en in het begin deden mijn mannetje en ik ook niet bewust aan een klusweek. Na vier maanden waren we er wel aan toe, ik kreeg de predictor site door van een goede vriendin en nu zijn we al 2 maanden serieus aan het klussen. Dit keer hadden we geluk en viel de klusweek in onze vakantie, dus dat was plezierig klussen! Liefs Lientje

Wat leuk, mijn eerste dag hier en al twee reacties!!
Mijn mannetje lag in een deuk van de uitdrukking "klussen", hij verstaat daar meestal toch wat anders onder en is daar in ons huis nog druk mee bezig!
Hoe zit dat met die predictorsite, ben je daar wijzer door geworden? Ik vind het namelijk maar lastig om mijn vruchtbare dagen te berekenen. Zeker na de vorige keer  toen ik opeens een week later ongesteld werd, nog later 37 dagen is al best lang!
Het is ook moeilijk om naar je lijf te luisteren, want mijn hersens hebben zo'n invloed op wat ik "denk" te voelen. Ik vertrouw het niet helemaal meer. Maar goed, net begonnen aan dit avontuur dus het is nog helemaal leuk!

Bedankt voor de reacties, ik twijfelde of ik me in zou loggen maar ben blij dat ik het nu kan delen met jullie!

Liefs 365

Je zou het ook nog via babybrabbel kunnen berekenen. Dan kun je een paar maanden invullen en dan berekent die site dat. Tja, sommigen voelen hun eisprong, maar die voel ik niet hoor... Nou veel klusplezier in en om huis, haha
Liefs Lientje

Je moet wel proberen om de romantiek erin te houden hoor, anders duurt het wel heel lang allemaal. Ik moet zeggen dat er bij ons ook elke maand wel een paar keer bij zijn dat we eigenlijk moe zijn "maar het moet nu eenmaal" maar ook wel een heleboel keer dat we lekker de tijd voor elkaar nemen wat je misschien niet had gedaan als het niet had gemoeten. Begrijp je me nog? Als je  vóór de ''klusperiode' met elkaar bespreekt wanneer die periode is, dan weet je het allebei, hoef je niet onder het avondeten te zeggen van "vergeet je niet dat we vanavond nog moeten...", ga je lekker samen in bad of neem je op een andere manier lekker de tijd voor elkaar en dan komt het vanzelf. Heb je niet eens in de gaten dat het voor het goede doel is. Geniet je er alleen maar van..

Succes!!

Dat is ook zeker zo, natuurlijk zijn er veel manieren om het (al dan niet spontaan)  zo ontspannen en romantisch mogenlijk te maken. Het vuurtje laait er ook wel weer van op! Maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat het zoveel met geluksberekeningen te maken heeft. Nu je er zelf mee bezig bent en anderen erover hoort (leest) is het wel heel uniek als dat zaadje jouw eitje bereikt en ze zich samen ontwikkelen tot een nieuw mensje.
Dat maakt  mij ook wel weer gespannen, zo van "als het allemaal maar lukt".   En daar ben je juist bang voor omdat je het zoooo graag wil. Ik ben zoiezo wel iemand die de touwtjes graag in handen houd, maar zo'n wondertje kun je niet plannen. Het is een stukje loslaten en wachten en hopen. Dat vindt ik echt moeilijk en irritant!

Maar ja, rustig aan ben nu nog ongesteld dus maak me nog niet al te druk.. dat komt over een aantal dagen wel weer, ha, ha!

Liefs 365
(bedankt voor alle lieve woorden)

Terug
Bovenaan