Niet slapen (33 + 3 weken zwanger)

<p>Hallo lieve meiden,</p><p>Sinds de 30e week van mijn zwangerschap slaap ik ‘s nachts niet tot nauwelijks. Het lijkt wel of mijn lichaam ‘s nachts niet wil slapen. In de ochtend val ik telkens pas voor 3/4 uurtjes in slaap. Ik kon dit in het begin nog prima handelen maar merk dat het nu wel op begint te breken. Ik heb van alles geprobeerd: uit bed gaan, boekje lezen, thee drinken, warm douchen, in bed blijven etc. Het maakt ook niet uit hoeveel of hoe weinig ik overdag doe, slapen lukt niet. Ik ben wel moe en slaap soms wel in voor een uurtje maar daarna is mijn hele lichaam weer klaarwakker. Het niet echt lekker meer kunnen liggen, het warm hebben en het vaker moeten plassen helpt daarin ook niet. ? Ik ben nu 33 + 3 weken zwanger dus ik moet nog wel een paar weekjes. </p><p>Is dit herkenbaar? Iemand nog tips? ?</p>

Hi, 
Ik had hetzelfde zo rond 32 weken tot aan de bevalling. Snacht gewoon niet slapen, heb heel wat van Netflix gezien?! 
Ik heb ook vanalles geprobeerd maar op een gegeven moment er gewoon aan toegegeven dat het zo was en mijn ritme was omgedraaid! 
Zeker toen ik met verlof ging, was dat nog makkelijker om te accepteren. En sliep ik de ochtende, geen uren maar voor dat moment genoeg! 
Ik heb zelfs een x een slaappil van de verloskundige via het ziekenhuis gekregen, inmiddels was ik 37 weken, maar zelfs dat hielp niet! Maar ik was kapot en moest nog gaan bevallen..... 
Met 40+4 was ik helemaal op en had de geheel dag al voorweeën althans dat dacht ik, verloskundige dacht dat het wel mee zou vallen en ik naar het ziekenhuis mocht komen om eventueel te slapen met een morfine injectie......want volgens haar was ik echt nog niet bezig en kon ik op krachten komen voor de bevalling.......nou ze zei ff een kijkje nemen...... oeps 8cm omsluiting, niets slapen niets moe zijn, je gaat bevallen!! Haha
en dan komt er een oerkracht naar boven en ben je de slapeloze nachten vergeten? niet meer moe, maar genieten!!
Hou vol nog eventjes! X 

Dankjewel voor je lieve berichtje Megamama! Het is dus normaal dat je ritme ineens omgegooid wordt, zal wel ergens goed voor zijn. ?

Ik zit nu bijna op 30 weken en slaap tot nu toe nog als een roosje.. wel vaak 3 tot 4x eruit om te plassen. 
Hopelijk blijft het slapen goed gaan maar merk nu toch wat meer moeite en pijn te krijgen als ik me wil draaien in bed.. ook word ik smorgens vaak wakker met pijn aan mijn rug en/of heupen. 

Herkenbaar. Ik ben daardoor ook vanaf week 31 gestopt met werken. Nu ik verlof heb heb ik er ook weinig last van dat ik niet slaap omdat je de hele dag kunt uitrusten en af en toe gaan liggen. 

Heel herkenbaar haha.. Nu 35+4. Dacht dat ik niet goed sliep, maar nu mijn maagzuur op zijn toppunt zit, slaap ik pas echt slecht.
rechtop ‘slapen’ lijkt nu de enige mogelijkheid, ook door de benauwdheid.. Had al astma en nu drukt de boel flink op mijn longen.. hiep hoi haha.. 

Herkenbaar! Ik had het vanaf week 34. Heb alles geprobeerd.. geen dutjes overdag, optijd naar bed, laat naar bed, warme melk, ik heb zelfs een avond een lekker bad genomen en daarna een heerlijke massage gehad.. en raad eens? Een uur later klaarwakker.
Helaas tot de geboorte geen verbetering. Nu maakt mijn lichaam geloof ik een inhaalslag.. ik kan elk dutje van mijn zoontje zo weer meeslapen ??

Terug
Bovenaan