Niet slapen bij oppas, wat te doen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

mijn zoontje is 1,5 en wil niet slapen bij mijn ouders.
Hij heeft er een campingbedje, maar blijft huilen totdat hij opgepakt wordt.

Mijn moeder wordt er moe van, ik heb echt een goede tip nodig.
Dus uiteindelijk pakt ze de kinderwagen en gaat wandelen met hem en dan slaapt hij wel.
Dit kan niet altijd, ik voel me schuldig dat hij zo moeilijk doet.

Thuis slapen is geen probleem.

Hoi,

klinkt misschien hard, maar laten huilen. Ik weet niet hoe lang je oppas hem laat huilen? maar onze dochter had het juist thuis. Bij oma en opa wel slapen en thuis steeds huilen totdat je weer boven was. Op een gegeven moment de babyfoon een kwartier uitgezet, anders wordt je stapelgek (ik wel), en nadien was ze stil en was het na 2 of 3 avonden over.

Misschien anders een idee dat je moeder bij jullie thuis oppast?

sterkte er mee.
x P_R

Mijn dochter is bijna 18 maanden en had dit ook een tijdje. We gingen uit ellende wandelen zodat ze in slaap viel, scheef met haar hoofdje in de wagen. Niet echt een lekkere slaaphouding en zelf heb je ook niet even een uurtje rust. Toen bleek achteraf dat ze veel last had van doorkomende kiezen.

Wij laten onze dochter in ieder geval 15 minuten huilen voordat ze er uit mag. Binnen die 15 minuten slaapt ze 9 van de 10 keer. Wij vinden dit een goede "regel". Ik hoor dan ook aan haar manier van huilen of ze binnen die 15 minuten in slaap zal vallen. Als het echt niet lukt raakt ze overstuur en huilt ze heel hard.

Ik hoop dat het binnenkort beter gaat met slapen bij oma!

Nog even een tip die ik vergeten was. Mijn moeder gaat dan wel eens naast haar liggen. Dan wordt ze rustig en valt snel in slaap. Je moet dan niet meer op haar reageren als ze contact zoekt, maar je bent wel aanwezig voor het veiligheidsgevoel van je kleintje. Mijn moeder ligt dan op een eenpersoonsbed dat naast haar ledikantje staat.

Misschien heb je er wat aan!

Mijn dochter ging ook nooit slapen bij mijn moeder totdat ze uit nood eens in een andere kamer moest, en daar ging het meteen goed. Vanaf die tijd slaapt ze gewoon bij mijn ouders op de slaapkamer, ipv op mijn broers kamer. Maar dit is incidenteel en alleen overdag.

Terug
Bovenaan