Niet slapen door hitte

Het is nu 2 dagen warm en ons meisje van net 4 maanden wil/kan niet meer slapen.<br />Het is volgens de thermometer op de bovenverdieping 30 graden en het komt al een paar dagen in de nacht niet onder de 23 graden.<br />De afgelopen paar dagen krijgen wij haar met moeite in de avond in slaap en vandaag lukt het overdag ook niet. Ze heeft sinds half 2 vanmiddag 2×30 min geslapen. <br />Als ik met de wandelenwagen ga wandelen slaapt ze in 10 minuten. Ik heb er vandaag al 3 wandelingen opzitten, ik kan niet blijven lopen…<br />En dan ben ik nog geen 5 minuten thuis en ze is weer wakker.<br />Iemand tips/ideeën??<br />

Misschien een ventilator? En dan niet op haar bedje gericht maar gewoon in haar kamer en dan stil laten staan zodat hij ook niet heen en weer draait? Wij hadden dit vorig jaar ook en dat hielp wel.
Ze is nu 14 maanden en slaapt ook nog steeds wel iets minder met deze temperatuur.

Sterkte

Ze slaapt nu als het zo warm is (>27 graden) in een romper. En dan doe ik haar als ze voor de nachtvoeding komt haar hele dunne slaapzakje aan (dan is het nog zo’n 23 graden)
Bedje beneden heb ik geprobeerd maar omdat het nog tot zo laat licht is komt ze daar niet in slaap. We kunnen het niet donker genoeg maken. (Beneden geeft die nu ook 24 graden aan).

Nu heb ik inderdaad de ventilator in haar kamertje staan en ze is eindelijk in slaap gevallen. Hopelijk werkt dat genoeg.

Ik doe ongeveer een uur voordat m'n meisjes naar bed gaan alle ramen boven open en ventilatoren aan, zodat het even kan tochten. M'n jongste slaapt nog smiddags en dan zet ik de ventilator op de laagste stand en dan zet ik hem zo dat hij langs het bedje blaast. Dit doe ik ook savonds als het nodig is. M'n jongste komt niet makkelijk in slaap zonder slaapzak, die heeft dan alleen een luier aan in de slaapzak.

Even misschien een beetje een rare opmerking, maar ik vind alleen een romper+ hele dunne slaapzak bij 23 graden nou niet echt veel... De babyfoon zegt bij mijn dochter van 2 dat het 24 graden is en zij slaapt in een pyyama + dekbed + extra deken (op haar eigen verzoek). Nu vind ik dat persoonlijk ook wel heel veel hoor, maar wat jij beschrijft vind ik voor 23 graden dan weer best weinig ) bij 30 graden daarentegen snap ik het wel ;)

Terug
Bovenaan