niet slapen en niet eten

hoi

mijn zoontje van 9 maanden wil sinds een week zijn avond eten niet meer eten en wil ook 's avonds na de bv niet meer gaan slapen. hij huilt echt heel lang en dan halen we hem er maar uit. maar dat helpt ook niet echt?

wat kan er aan de hand zijn., hij heeft geen koorts.
en wat kunnen we er aan doen?

groetjes bianca
 
Hallo,

Volgens mij heb ik gelezden dat kinderen rond die leeftijd beseffen dat het ook wel eens eng kan zijn. Een nachtlampje op de kamer met blauwlicht zou kunnen helepn. Ook zou ik je zoon er niet uit halen, maar troosten in bed en ieder 10 min. naar hem toe gaan. En hemdus 10 min laten huilen en dan pas naar hem toe en dan zachtjes fluisteren,maar hem niet optillen. Dit blijven herhalen hoe moeilijk het ook is! Dan leert hij dat je er wel voor hem bent, maar dat hij wel in bed moet blijven om te slapen. Heb je trouwens al een strak ritueel savonds voor het naar bed gaan dat zou namelijk ook goed kunnen helepn.

Succes het gaat vanzelf echt over!
Gr Helen
 
Hoi,

Mijn broer had hetzelfde probleem met mijn neefje rond die leeftijd. Hij was inderdaad ook erg bang om alleen te blijven. Hun hadden het advies gekregen om op een stoeltje in zijn kamer te gaan zitten. De stoel zo zetten dat hij je wel ziet, maar hem niet aankijken. Na 10 minuten weggaan en kijken hoe het dan gaat, als hij weer gaat huilen 5 minuten laten huilen en dan er weer 10 minuten bij gaan zitten. Let wel, niet tegen hem praten en geen oogcontact maken, het gaat er alleen om dat hij iemand ziet. Net zolang tot hij huilt.  Dag 2 de stoel iets verder weg zetten, tot er een moment komt dat je op de gang zit. Bij hen hielp het goed, ik zou zeggen het is het proberen waard. Veel succes!
Gr jeanette ( mama van vera)
 
Terug
Bovenaan