niet slapen en veel drinken

zoals de titel al zegt wil mijn zoontje van 10wken (bijna) niet meer slapen, hij is heel onrustig en wil constant drinken. ieder uur begint hij te huilen van de honger (speen en pink helpen dan niet meer). ik maak nu al flessen met minder voeding er in maar heeft iemand een idee waar dit opeens vandaan komt. Morgen anders maar even naar de dokter.....
 
Hi,

Ik ben heel benieuwd wat de dokter heeft gezegd.

Ik lees heel veel op het forum dat er gewoon minder poeder in de flessen wordt gedaan, maar waarom toch? Ik heb daar nog nooit het nu van ingezien en nu met Isa ook niet.

Wij hebben Isa altijd op verzoek gevoed, maar wel met minimaal 3 uur er tussen en inmiddels met 4 uur er tussen (Isa is nu 7 weken). Als ze tussendoor honger had, dan kreeg ze soms verdunde voeding: 60cc water met 1 schepje voeding. Dan dronk ze dit nauwelijks, maar dat was voor haar voldoende. Op de "normale" tijd (dus 3 of 4 uur na haar laatste voeding), kreeg ze dus haar gewone volle fles.

Door minder voeding in de fles te doen, heeft hij eerder honger, slaapt daardoor niet zo lang, komt eerder om voeding, maar omdat hij eerder komt, denk je dat je niet zo veel moet geven. Ik denk dat je juist de verkeerde kant op gaat.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.
 
In je vorige posting schreef je dat het na een vaccinatie is begonnen. Ik denk heel sterk dat het een reactie op een vaccinatie is. In een spuit zitten hulpstoffen waar kinderen heel onrustig van kunnen worden. Loïs heeft dat na de Mexicaanse griepprik gehad. en ze heeft daarna ook eczeem gekregen. Dat is veel meer voorgekomen na die prik, heel veel mensen hebben huiduitslag en eczeem gekregen. Ik ben daardoor heel kritisch geworden op vaccinaties. Ze doen voorkomen dat het allemaal veilig is en dat het geen kwaad kan, maar ik geloof dat niet meer. Sommige kinderen kunnen er echt niet tegen. Loïs is gewoon veel hangeriger en minder geconcentreerd geworden.. ze speelt slecht kan niet rustig zitten en huilt snel.
Vraag er naar bij de huisarts en als die er niets mee doet (waarschijnlijk ontkent die het als je de vaccinatie noemt) en het ook niet over gaat zou ik er zeker eens mee naar een homeopaat gaan! Heb ik met Loïs ook gedaan... ze kunnen op dat gebied heel veel!

Aan de andere kant: rond 10 - 12 weken krijgen ze ook weer een sprongetje. Dan slapen ze ook slecht en zijn ze ook onrustig!
Je kunt tijdelijk meer voeden, maar zeker niet meer dan 1 liter melk en niet vaker dan om de drie uur. helpt een speentje niet? Ze hebben vaak een grote zuigbehoefte en dan lijkt het honger, maar met een speen zijn ze dan ook zoet te houden.
 
En 's nachts??? Slaapt ie dan wel??? Kinderen in de eerste drie maanden kunnen soms dagen onrustig zijn. Pas na 14 weken werd het hier wat makkelijk.
 
Terug
Bovenaan