niet slapen in bed maar in wandelwagen bak

hoi meiden

zou me effen voor stellen lucy 27 en net mamma geworden van sverre 21 10 2007 was in november uitgerekent maar meneer had geen zin om te wachten.ahhahahah. hij is nu 3.5 week oud en zo'n lekker ding.

alles goed met jullie en jullie kroost? lekker van genieten hor doe ik ook.

heb effen een vraagje hij slaapt bijna niet in zijn bedje maar wel in de wandelwagenbak.
ik heb hier geen probleem mee maar wel de mevrouw van het cb. hij ligt ook liever in de huiskamer dan op zijn eigen kamer daar huilt hij heel veel en hier in de huis kamer is hij rustig.

heeft iemand dit ook? en hoe gaan jullie er mee om tips zijn ook welkom.

nou doei doei lucy

Ik heb  Luna (20  oktober) overdag gewoon beneden in de box liggen te slapen en snachts na de laatste fles gaat madam pas naar boven in haar eigen bedje slapen. Dit wil ze wel gelukkig, maar wat is nou het probleem van die cb mevrouw?
Veel kinderen slapen snachts nog niet in eigen bed maar in wieg of kinderwagen bak. Het bedje is zo groot voor die kleine mensjes.

Misschien kun je hem er gewoon eens inleggen terwijl jij aan het werk bent in de slaapkamer oid. Misschien kan hij er dan wat aan wennen en raakt zijn bedje hem wat vertrouwd.

Monique

Hoi,

Ik heb onze dochter (nu 2 jaar) in het begin ook steeds beneden in de kinderwagenbak laten slapen. Ik deed dat bij Jim (5-10-2007) ook steeds omdat hij zo onrustig was en ik anders omhoog bleef lopen. Mijn kraamverzorgster vertelde dat het niet goed was om je baby steeds in de wagen te laten slapen omdat er daar teweinig luchtcirculatie was en ze hun warmte niet goed kwijt zouden kunnen.

Jim slaapt nu overigens wel iedere keer in zijn eigen bedje (sinds een week), dit is sinds we zijn begonnen met inbakenen en de rust en regelmaat heel strikt hebben aangepakt. De eerste dag was een ramp, maar daarna pakte hij het heel goed op en slaapt rustiger en langer. Het komt nog af en toe voor dat hij in de wagen slaapt, als we tussen 2 voedingen door boodschappen gaan doen.

Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je het een probleem vind en wat je er voor over hebt als je dochter in haar eigen bed slaapt, anders zou ik haar gewoon laten liggen en er wel goed op letten dat ze het niet te warm heeft.

Gr Christa

Hoi hoi!

Ons Danique slaapt overdag ook niet in haar bedje. Alleen beneden in de kinderwagen , de box of in het wipstoeltje. 's avonds na haar badje van 19.00 en de voeding  gaat ze haar wiegje in en ze slaapt heerlijk.

Nou zeg ik er wel bij dat ze alleen maar korte slaapjes doet omdat ze vaak wakker wordt van darmkrampjes. Slaapjes van 15min komen meer vooor dan die  van 60 min.

Bowen (ons zoontje van bijna 3, 20-11!!!!) sliep ook nooit in bed overdag en 's avonds sliep hij als de beste!

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt. Volg je eigen moederhart, dan doe je het hartstikke goed!

Liefs, Marielle

Bij het consultatiebureau vertellen ze dat je je kind overdag echt wel een paar uur in zijn eigen kamer moet leggen, omdat het wellicht anders te veel prikkels krijgt en daardoor onrustig kan worden. Zo lang dat op je kind niet van toepassing is, is mijn standpunt dat je gewoon moet doen wat je zelf prettig vindt.
Mijn zoon slaapt 's nachts en totdat hij voor zijn tweede voeding komt (ergens tussen 10 en 11 uur) in zijn wieg op onze slaapkamer. Daarna gaat hij naar beneden en blijft daar tot 's avonds 11 uur. Hij slaapt in de box, in de maxicosi of bij ons op schoot ('s avonds is hij vaak onrustig en wil dan alleen slapen als hij bij ons op schoot zit). En als hij na een wandeling buiten nog slaapt blijft hij in de kinderwagen liggen totdat hij wakker is.

Hey!

Ik probeer Joris toch 2 slaapjes in zijn kamertje te laten doen overdag.
Hij slaapt daar toch langer dan wanneer hij in de box ligt. Ik merk dat ie dan sneller wakker wordt. In zijn bedje slaapt ie meestal een uur of 2 en in de box ongeveer een uur.
Wel haal ik m soms uit bed en leg hem dan in de box te slapen.
In het begin moest ik vaak naar boven lopen om m te troosten, maar nu is het 1 keer 10 minuutjes huilen en dan troosten en dan valt hij bijna altijd in slaap.
's avonds drinkt hij ieder uur, dus dan is hij beneden of gaan we samen in ons bed liggen.

Terug
Bovenaan