Niet slapen in een vreemde kamer

Mijn zoontje (8 maanden) wil niet slapen in een voor hem vreemde ruimte.
Wij bereiden hem zo goed mogelijk voor. Geven hem zijn laatste fles in de ruimte zelf. Laten hem rondkijken. Nemen zijn eigen knuffeltjes, bedje mee.
Maar het lijkt alsof hij niet aan de vreemde geluiden, vreemde omgeving kan wennen.
Dit is dus erg lastig. Het lukt ons bijna nooit om ergens naar toe te gaan en hem mee te nemen.
We blijven het proberen maar gaan meestal maar weer naar huis omdat hij niet kan/wil slapen.
Wie herkent dit? En heeft misschien tips voor ons.
Verder is het een scheet en een heel makkelijk kindje.

Groetjes
 
mijn dochtertje had dit ook wel, misschien niet zo extreem hoor maar ze had er wel moeite mee om ergens anders te slapen.
Feit is wel dat als je het blijft proberen het wel overgaat, maar ja daar heb je nu niets aan.
Huilt hij echt erg hard, is ie bang, misschien kun je dan even bij hem blijven hem misschien in slaap wiegen en hem dan in bed leggen.
Of gewoon even naast zijn bedje zitten, of iedere paar minuten even gaan kijken zodat ie weet dat je er bent.
Laat hem desnoods eens in het camping bedje slapen op zijn eigen kamertje misschien went hij dan aan het slapen in een ander bedje.
Misschien is heel zachte muziek aan zetten een optie of gewoon de radio, misschien is het te stil in een vreemde kamer.
Ik zou hem niet te snel weer mee naar huis nemen, anders heeft ie wel wat ie wil en gaat het misschien steeds moeilijker.
Zo zijn er tal van tips te bedenken alleen moet je zelf bedenken welke er voor jullie kind de beste is.
succes ermee groeten Martine
 
Misschien is een zacht muziekje aanzetten idd wel een goed plan.
Ik heb namelijk het idee dat hij de vele vreemde geluiden angstig vind.
Dank je wel voor de reactie
 
Terug
Bovenaan