Niet slapen, maar spelen?!?!

Hallo mama's!!!

Ik heb een vraagje.. Mijn zoontje is net een jaar geweest en hij heeft altijd heerlijk geslapen. Af en toe werd hij wel eens wakker 's nachts, maar dat was met een flesje thee met melk opgelost.
Maar de afgelopen weken (2) heeft hij ontdekt hoe hij kan zitten en spelen in bed en hij valt dus echt niet meer in slaap!

Hij slaapt in een slaapzak met daarover een dekentje. Maar als hij dus op een gegeven moment echt moe is gaat hij dus niet meer liggen om te slapen. Hij begint dan de hele boel bij elkaar te huilen (of zeg maar gerust krijsen!)
Vervolgens leg ik hem weer neer, maar dan begint alles van voren af aan. Eigenlijk nog iets erger, want als ik eenmaal ben geweest en weer wegga dan raakt ie helemaal in paniek.

Weet echt niet meer wat ik moet doen. Dekentje heb ik weggehaald omdat ik dat te gevaarlijk vond. Maar alleen slaapzakje is helemaal dramatisch. Ik heb hem ook zonder slaapzakje onder dekentje gelegd, ook dat werkt niet.
Ik heb hem 1 nacht steeds een flesje gegeven, dat gaat wel, maar is ook niet goed voor hem. Dus ben ik ook mee gestopt.
Extra moe maken of later naar bed brengen haalt ook niks uit.

O ja, laten huilen heb ik afgelopen nacht vanaf 5 uur gedaan. Met als gevolg dat hij tot half 8 vanmorgen heeft gehuild en mijn buren boos waren.

Ook niet onbelangrijk.. Ik denk dat hij het ook doet om uit te proberen. Want zodra ik hem dus wel uit bed haal dan lacht ie en is hij vrolijk. Dan lijkt er ineens niks meer aan de hand.

Nou dit is dus beetje mijn probleem. Hij is echt het liefste en leukste mannetje overdag, maar 's nachts word ik nu wel beetje gek van 'm.

Heeft iemand nog een tip?

xXx

Mama
 
hoi


Mijn dochtertjes is nu 16,5 maand en heeft dit ook gehad rond het jaar,ik denk dat het gewoon een sprongetje is ,een periode wat je kan proberen is is van vsm tabletjes voor onrustige slapers en slaaploosheid.is gewoon homeopatisch en bij mijn dochtertje werkte het wel .of een verhaaltje voorlezen,werkt bij ons nog niet .of voor het slapen gaan beker melk en daarna in bad met slaapzacht lavendel en daarna gelijk naar bed.weet je wat het is ze gaan dingen nu bewuster meemaken en daardoor worden ze sneller wakker.gaat wel weer over en niet te snel toegeven ,je kan ook zeggen tegen je kindje ga maar lekker slapen mama komt starks nog even kijken,hielp bij mijn dochtertje ook hoop dat je hier wat aan heb succes ermee he gr wendy
 
De deken zou ik er inderdaad uit laten. Veel te eng. Straks komt hij er onder of knel in te zitten. Die slaapzak is goed genoeg.
Wat je kunt proberen is naar hem toe te gaan, de kamer donker te houden en heel kort even tegen hem te zeggen dat hij lekker moet gaan liggen en slapen. Dan nog over zijn bolletje en ruggetje aaien. Maar laat hem vooral in zijn bedje.
Mijn dochters liggen bij elkaar op de kamer dus ik had ook altijd een soort 'buren'probleem. 1 van mijn dochters wilde als ze 's nachts wakker werd ook opgetild worden, maar ik hield voet bij stuk door het bovenstaande te doen. Dit heeft geholpen. Ik heb zelfs het idee dat ik er nu nog profijt van heb (ze zijn inmiddels 4 en komen niet snel hun bed uit. ze roepen me als er iets is.)

Sterkte ermee!
Marianne
 
Hoi,

Mijn dochter ligt in een slaapzak met lange mouwen en daarover een losse wiegdeken. Dat is toch net iets warmer, maar ze kan er niet onder komen te liggen.
Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes
 
misschien kun je proberen het slaapzakje aan het voeteneinde onder het matras te stoppen, zo kan ie niet meer gaan zitten (denk ik) maar ik weet niet of dat de frustratie ten goede komt, misschien gaat ie dan nog harder krijsen.
het is weer een fase, wel een vervelende maar het gaat over, maar ja daar heb je nu niets aan. sterkte ermee, groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan