<p>Mijn dochter van bijna een jaar werd afgelopen donderdag rond half 11 heel benauwd wakker. Omdat we dit echt niet van haar kenden in deze gekke tijd voor zekerheid even de HAP gebeld, ook met oog op mijn werk (onderwijs). Huisarts wilde haar graag zelf zien en stelde al vrij snel vast dat het pseudokroep was. Dochter was inmiddels iets rustiger, maar omdat ze wel heel benauwd klonk bij huilen voor de zekerheid medicatie meegekregen, maar deze (nog) niet nodig gehad. Diezelfde nacht heeft ze op zich prima geslapen, tot half 5 in haar eigen bedje en toen weer benauwd wakker, maar bij mij tot 7 uur geslapen. Echter; nu al 3 avonden op rij dikke drama. Overdag is ze lief en lijkt ze gewoon prima, tot ze rond half 8 naar bed gaat: krijsen tot ze eruit is. Ze is echt heel zielig en haar ‘laten huilen’ heeft geen zin, dan valt ze na drie kwartier oververmoeid in slaap; om na 20 minuten weet wakker te worden. Zou het een staartje van dr pseudokroep kunnen zijn? ‘s avonds toch benauwd? Of angstig in bed? Iemand ervaring?</p><p>Mijn dochter is sowieso geen ster in slapen en daarbij slaapt ze sinds ‘corona’ overdag in het campingbedje op onze slaapkamer (24/7 met je man samen zitten is hier geen succes, babykamer is dus kantoor geworden), maar tot donderdag ging ze ‘s avonds gewoon rustig slapen in haar bedje. Oorpijn is een optie, maar verder geen aanwijzingen (zit niet aan haar oortjes oid, wat ze eerder bij oorontstekingen wel deed), avondritueel is niet anders.. Gisteravond is ze uiteindelijk om 11 uur doodmoe naast mij bij mij in bed in slaap gevallen, nu staat ze ook nog rechtop in bed, ik zit er al een hele tijd bij zonder wat te zeggen, omdat ze nu in elk geval ‘rustig’ is. </p>